Turizmus

2024.01.29. 07:00

Egy belföldi wellness ára vetekedhet egy külföldi út költségeivel? – a debreceni utazásszervező válasza elgondolkodtathat!

Szántai Judit utazásszervező megosztotta a Haonnal, hogyan alakul az elmúlt évekhez képest a magyarok utazási kedve.

Nagy Emese

Nőtt a foglalások száma az elmúlt évekhez képest

Forrás: illusztráció / MW-archív

A magyarok imádnak utazni, új kultúrákat megismerni, és sokan amellett voksolnak: az igazi nyaralás az, amikor a télből a nyárba utazunk. Kíváncsiak voltunk, jelenleg melyek a legfelkapottabb úti célok a hajdú-bihariak körében, ezért egy debreceni utazásszervezőt kerestünk meg, hogy összegezze a Haonnak, mi most a fontos a magyarok számára, ha utazásról van szó.

Az év első hónapjaiban az egzotikus térségekről érdeklődnek a legtöbben vármegyénkben is. Két úti cél viszi a pálmát, Omán és Zanzibár, továbbá kezd felzárkózni Srí Lanka is. Ezeket pedig szépen követik a klasszikusok: Maldív-szigetek, Egyesült Arab Emírségek, Mexikó és Dominika

– jegyezte meg Szántai Judit, a Summer Time Travel irodavezetője. Hozzátette, Ománt a „Kelet Karibjának” is mondják. Fantasztikus partjai és elérhető árai miatt felkapott úti cél. Szuper meleg van jelenleg is náluk. Még a tavaszi szünetre is vannak utasaik, akik kicsit a nyárba menekülnek majd a hideg elől. Zanzibár és Srí Lanka térségére nagyon jó előfoglalási és last minute árakkal lehetett az utóbb időben foglalni, így sok utasuk kilátogatott ezekre az üdülőhelyekre is.

Ennyiért pihenhetünk Máltán

Az utazásszervezőtől arról is érdeklődtünk, igaz-e, hogy egy külföldi út ára (5-6 nap) szinte vetekszik egy belföldi wellness hosszú hétvége költségeivel.

Ha egy itthoni, igazán jó minőségű szálloda árait nézzük, és egy jelenlegi (január vége, február eleje) időpontot veszünk alapul, akkor nyugodtan állíthatom, hogy igen, hasonló árakról beszélhetünk. Konkrét példaként Máltát hoznám fel, ahol mindösszesen 350 ezer forintért ketten pihenhetünk január végén (26-ától 31-éig) egy háromcsillagos szállodában. Az említett összegben benne van két főre a reggeli, a repülőjegyek (oda-vissza), illetve a feladható poggyászok

– hangsúlyozta.

Szántai Judit a Haonnak úgy fogalmazott, nyaralás szempontjából vármegyénket nézve az érdeklődők évek óta előnyben részesítik azokat a helyeket, ahová indul a debreceni reptérről járat.

– Így előszeretettel nézegetnek repülőjegyeket, illetve foglalnak jelenleg a nyári időszakra is Ciprusra, Törökországba, Bulgáriába, Krétára, Korfura és Tunéziába szállást. Ezek közül is az olcsóbb utakat keresőknek Bulgáriát, Korfut, Tunéziát ajánlom. Ezekre a helyekre két főre mintegy 500 ezer forint körül már van ajánlatunk, de tudni kell, hogy ezek hamar el is fogynak. Családok arányosan egy gyermekkel körülbelül 800 ezer forint, kettővel pedig egymillió forint körül fognak találni az érdeklődők, ha a legolcsóbb lehetőségek között keresgélünk nekik. Ha az utasunk nem ragaszkodik a debreceni induláshoz, akkor előszeretettel választják Mallorcát, a Kanári-szigetek valamelyik szigetét, mindemellett egyre felkapottabb Albánia, és újdonság nálunk Montenegró is, utóbbinál nagyon jók az előfoglalási árak – húzta alá.

Így alakult az utazási kedv

Az utazásszervező arról is beszámolt, hogy az elmúlt évekhez képest hogyan állnak a foglalások 2024 első negyedévében. Úgy véli, az az ember, aki eddig kiszorította a családi költségvetésből azt az évi egy, jól megérdemelt nyaralást, az most is ki fogja.

Egyáltalán nem esett vissza a kereslet. Az előfoglalási időszakunk – az én esetemben fókuszálva: Balmazújvárosra, Debrecenre és már Berettyóújfalura – körülbelül 15-20 százalékos növekedést mutat a tavaly decemberi, januári előfoglalási időszakhoz képest. Hiába az infláció, az emberek vágynak arra, hogy kiszabaduljanak a mókuskerékből

– tette hozzá.

Meglátása szerint Törökország – mely az elmúlt évek töretlen kedvence volt – most az ára miatt talán kicsit elhanyagoltabb az előfoglalási szezonban.

– Öt évvel korábban csaknem 250 ezer forintba került egy külföldi utazás egy embernek, ha az átlagárakat nézzük, mostanra ez 300 ezer forint körül van – mondta.

Félpanziós ellátás

Máltán jelenleg tavaszias idő várja az utazni vágyókat, viszont aki járt már a térségben, az tudja, a 17-19 fok ott teljesen más, mint itthon, sokkal melegebbnek tűnik. Ahogyan a fentiekben említette a szakember, 350 ezer forintból, és némi költőpénzből 5 napot két ember gond nélkül eltölthet a szigeten – erre egyáltalán nem mondhatjuk, hogy nagyon mélyen a zsebünkbe kellene nyúlnunk. Már csak azért sem, mert utánanéztünk, és egy miskolctapolcai szállodában ugyanennyiért két éjszakát tölthetünk el, igaz, reggeli van az árban, de semmi több.

Az egyik felkapott felsőtárkányi négycsillagos szálloda árait is megnéztük, ott megközelítőleg 300 ezer forintért két éjszakát eltölthetünk (hétvégén), az összeg a reggelit és a vacsorát (félpanziós ellátás) is magába foglalja – s ez azért jóval kedvezőbb ajánlat, mint az imént említett ötcsillagos hotel esetében, azonban itthon is találunk kevésbé elrugaszkodott árakat.

Ennek ellenére azt is hozzá kell tenni, rábukkanhatunk igazán jó wellness hétvége akciókra, 100 ezer forintból a párunkkal együtt eltölthetünk egy kellemes hétvégét Hajdúszoboszlón egy négycsillagos szállodában, s félpanziós ellátást kapunk. Annyi biztos, megéri nyitott szemmel járni, bármikor rábukkanhatunk egy kihagyhatatlan ajánlatra, legyen az belföldi vagy határon túli, mellyel érdemes lesz élni.