2024.02.15. 08:07
Át kell nézni a hajtóműveket, földre kényszerül a Wizz Air-flotta negyede
A leállított gépeket már pótolják, a légitársaság szerint emiatt egy bázist sem kell bezárni.
A döntés megalapozottnak bizonyult, a jegyek gyorsan fogynak
Forrás: Napló-archív
Még 2023-ban derült ki, hogy a Wizz Airnek több tucat repülőgépét kell leállítania, mert soron kívül át kell vizsgálni a Pratt & Whitney által gyártott GTF hajtóműveket. Az Airportal légi közlekedési szakportál ezzel kapcsolatban korábban azt írta, hogy ez idén március végéig 45 Airbus A320neo típusú gépet érint, és bár a pótlásról a légitársaság a régi gépek lízingjének meghosszabbításával gondoskodik, várhatóan így is a mintegy 190 tagú flotta körülbelül negyede kényszerül földre – idézte fel szerdai cikkében a Mandiner. Mint írták,
az átvizsgálás és javítás több hónapot vesz igénybe, a folyamat egészen 2026-ig elhúzódhat.
A lap az ügyben megkereste a Wizz Air sajtóosztályát, amely válaszában azt írta, hogy 2023 decemberében már 13 repülőgépnél kezdték meg a szükséges hajtóművizsgálatokat a flottában, és januárjától kezdődően további 33 repülőgépen kezdődnek meg a vizsgálatok.
A leállított gépek átlagos javítási ideje átlagosan 300 napig tart, a pótlás már megkezdődött, bázisbezárás nem várható emiatt.
A légitársaság közlése alapján a flottájuk a tervek szerint idén több mint 30 új repülőgéppel bővül, és a kieső gépek csak a közeljövőre tervezett hálózatbővítést lassítják, a hosszú távú növekedési terveket nem.
Ahogy arra a lap is rámutat, a földre kényszerült gépek azért okoznak fejtörést a fapados légitársaságnak, mert már meghirdették az idei nyári menetrendjüket, amely alapján a két magyarországi bázisról: Budapestről és Debrecenből 70 desztinációra szállítják majd az utasokat. Mint ismert, a légitársaság az utóbbi időben több új úti célt is bejelentett, köztük a Debrecen-Róma és a Debrecen-Isztambul járatot. Előbbi már közlekedik, utóbbit április 14-től vehetik igénybe az utasok.