Utasbarát változások

2021.02.05. 10:13

Olcsóbb lesz és teljesen átalakul a közösségi közlekedés

A cél 2022 elejére egy olyan rendszer létrehozása, amellyel egységes bérlettel vagy jeggyel bármelyik államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehet majd utazni.

20191004 Debrecen fotó: Molnár Péter MP Hajdú-Bihari Napló A Debreceni Vasútállomás a Wesselényi utcai felüljáróról nézve.

Fotó: Napló-archív

Mérföldkőhöz érkezett a magyarországi közösségi közlekedés szervezése. – Az egységes jegyrendszer, illetve a teljes tarifaközösség kialakítása a vasúti és a buszos közlekedésben egy hosszabb folyamat, melynek eredményeként egyszerűbb, átláthatóbb, fenntarthatóbb lesz a díjszabási rendszer, a legjobb közösségi közlekedési kínálatot nyújtva az utasoknak. A MÁV-START a DKV Zrt.-vel és a Volánbusszal együttműködve külön is vizsgálja a debreceni és nyíregyházi térségben az elővárosi, valamint városi közlekedés összehangolásának módjait, ezzel a közös, mainál utasbarátabb szolgáltatások, továbbá tarifatermékek kialakításának lehetőségét – közölte a MÁV-START Zrt.

Nem egyszerű a helyzet, mert jelenleg egy megszokott útirányokat tartalmazó rendszer van, amely a későbbiekben nem biztos, hogy olyan formában tud majd működni, ahogyan most – mondta Jónás Zoltán, a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület elnöke. – Van olyan település, ahonnan most napi 3 közvetlen autóbusz indul Debrecenbe. Ez olyan módon alakul majd át, hogy lehet, nem lesz egy közvetlen sem, cserébe viszont meg lehet oldani, hogy a 3 eljutási lehetőség helyett napi 6-8 átszállásos útvonal álljon rendelkezésére az utasoknak – részletezte a terveket a Naplónak. Hozzátette, ez egy napi szinten utazó személy számára olyan változást jelent, amelyet célszerű megvizsgálni, hogy biztosan előny származzon belőle. – Hajdú-Bihar megyében egy egységes zónás díjszabási rendszert képzeltünk el, beleérve a helyi közlekedést is – fogalmazott Jónás Zoltán. – Tapasztalatszerzés szempontjából jó lehet, ha bizonyos területeket kiszemelünk, ahol hamarabb bevezethető ez a rendszer, ezáltal bemutathatók az előnyök az utasoknak. Az azonnali teljes változtatásnak lehet, hogy negatív visszhangja lenne, amely ellehetetlenítené az egészet – tette hozzá.

Egy jegy is elég

– Az utasok szempontjából fontos változás a menetrendek, a menetrendkeresők és a jegyértékesítés egységesítése. A végcél ezen túl az, hogy a helyi közlekedési rendszerek bevonásával olyan zónákat alakítsanak ki, amelyeken belül az utasnak elég egyetlen jegyet vagy bérletet megváltania ahhoz, hogy a zónán belül bármely közlekedési eszközzel – a vonat és a helyközi busz mellett például helyi busszal vagy villamossal is – utazhasson. Ezáltal olcsóbbá is válik a tömegközlekedés. Erre vonatkozóan javaslat készül, a helyi és a helyközi tarifaközösségek kialakításához a helyi önkormányzatok hozzájárulására és együttműködésére is szükség lesz – olvasható a MÁV-START Zrt. közleményében.

Debreczeni-Kondás Eszter

Borítókép: Több átszállási lehetősége lesz az ingázóknak az új rendszer bevezetésével

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában