2020.09.28. 15:57
Az átépítés befejeződött, visszaadták a forgalomnak a Vértesi úti átjárót
A Macs Ipari Park állomáson forgalomirányítási központot létesítenek.
Fotó: Matey István
Feloldották a Vértesi úti szintbeni vasúti átjáró lezárását, ám a munkák haladnak tovább, hiszen egy hét múlva már a Kishegyesi úti vasúti átkelőhelyet zárják le a Debrecen–Füzesabony (108-asszámú) vasútvonal korszerűsítése miatt. A projekt a Debrecen ipari fejlődésére reagáló, a város és Füzesabony közötti vasúti kapcsolat fejlesztését szolgálja.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a Napló kérdésére arról is tájékoztatott, hogy a 108-as vasútvonal vágánybővítésén május közepe óta dolgozott a kivitelező. A munkálatok miatt az átjáró teljes zárására volt szükség. A Napló megtudta azt is, hogy a Kishegyesi úti átjárónál a megnövekvő vasúti forgalom kiszolgálására új vágányt létesítenek, ugyanakkor átépítik a vonalon található vasúti átjárókat, újakat is építenek, és változtatnak azok biztosítási módján. Mivel a munkálatok az átjáró lezárása mellett végezhetők,
a Kishegyesi úti vasúti átkelőhelyet tervezetten az október 5. és 22. közötti időszakra zárják le.
Ebben az időszakban a kivitelezéssel érintett vasúti átjáróban a gépjárműforgalom nem lesz lehetséges. Időszakosan, az építési folyamatok technológiája miatt a gyalogos átkelés sem lesz biztosított. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg hazai forrás felhasználásával. A Debrecen–Füzesabony vasútvonal korszerűsítését a V-Híd Zrt. végzi nettó 50,4 milliárd forint értékben.
A Debrecen–Füzesabony vasútépítkezés projektjében többek között 34,1 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány. A teljes fejlesztésben az érintett vonalszakaszon a meglévő nyomvonal felújítását végzik el 11,6 kilométer hosszan, 3,6 kilométeren pedig a szükséges korrekciókat építik meg. Debrecen és Tócóvölgy állomások között kétnyomosítják a pályát.
A beruházás eredményeként 31,4 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány.
A NIF ismertette továbbá: Debrecen állomáson az üzemi épületet, a Tócóvölgy állomáson pedig a felvételi épületet alakítják át. A Macs Ipari Park állomáson új üzemi épület létesül, míg a macsi állomáson új felvételi épület készül. Debrecenben a jelenlegi biztosítóberendezés átalakítása, központi forgalomirányító rendszer is létrejön a vonalszakaszon, és forgalomirányítási központ létesül a Macs Ipari Park állomáson.
Ezek mellett új kitérőket építenek, valamint az állomásokon és a vonalon új kábelhálózatot és integrált vasúti távközlő rendszert.
VA