Helyi közélet

2013.11.20. 08:39

Jól haladunk a brit piac irányába

Debrecen - A világ egyik legrangosabb turisztikai vásárán is jelen vagyunk.

Debrecen - A világ egyik legrangosabb turisztikai vásárán is jelen vagyunk.

Elsősorban az egészség- és kulturális turizmus, valamint a gasztronómia kapott kiemelt szerepet régiónk kínálatában a közelmúltban Londonban megrendezett World Travel Marketen (WTM), a világ egyik legrangosabb turisztikai vásárán. A Magyar Turizmus Zrt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője, Katona Ilona tájékoztatása szerint az itteni zenei és művészeti fesztiválokkal pedig a fiatalabb briteket lehet megszólítani.

Egyre több brit

Mint azt korábban már megírtuk, régiónk idén második alkalommal vett részt a londoni szakvásáron, amit nagyban elősegített a tavaly júniusban beindult London – Debrecen menetrend szerinti járat, mellyel a brit turisták kényelmesen utazhatnak hozzánk. Katona Ilona ismertetőjéből kiderült, az Egyesült Királyság Magyarország ötödik legfontosabb küldőpiaca. A KSH tavalyi statisztikai adatai szerint a szigetország utazói 12,8 százalékkal több, mintegy 608 ezer vendégéjszakát töltöttek el kereskedelmi szálláshelyeinken az azt megelőző évhez képest. A legfrissebb, január–augusztusi adatok alapján idén több mint 21 százalékkal nőtt a brit vendégéjszakák száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához képest.

A regionális marketing-igazgató kérdésünkre beszámolt a régió, benne Hajdú-Bihar, illetve Debrecen turizmusának a fellendítéséért tett eddigi lépéseikről. Eszerint a piacépítés folyamata tavaly márciusban kezdődött, amikor a Magyar Turizmus Zrt. londoni képviselete által szervezett napon először mutatták be az észak-alföldi kínálatot a brit utazási szakmának. Ezt júniusban egy újabb szakmai rendezvény követte, melyen elsősorban az egészségipar meghatározó szereplői vettek részt, régiónkat a Debreceni Egyetem képviselte. Még abban a hónapban Londonból brit újságírók érkeztek Debrecenbe a város és térsége turisztikai attrakcióival ismerkedni.

Novemberben először mutatkozott be a régió a 8. WTM-en Londonban, amivel a piacépítés első éve zárult. Idén szeptemberben a havi 4,4 millió látogatót regisztráló TravelZoo weboldalán 4 héten keresztül volt látható a desztinációs oldal linkjének hirdetése, és heti egy alkalommal 2,8 millió webcímre küldték ki azt a hírlevelet, melyben az európai nyaralások aloldalán a magyar, köztük hajdú-bihari és debreceni szolgáltatók ajánlataival találkozhattak az olvasók. Emellett idén többek között a Food & Travel főszerkesztő-helyettese írt úti beszámolót az itt tapasztaltakról.

HBN–ÉP

Az új asszociációkért

A londoni kiállításon mutatták be először az új Magyarország- imázsfilmet. A „Think Hungary – More than expected” szlogennel arra hívják fel a figyelmet, hogy Magyarország sokkal több, mint amire emlékeztek, amit sejtettek, amire számítottak. A film témái Magyarország kiemelt és a külföldiek számára legvonzóbb turisztikai termékei: Budapest, Balaton, konferencia- és egészségturizmus.

Az alkotók arra törekedtek, hogy a hagyományos gulyás– csárda–paprikás mellé más asszociációkat is társítsanak hazánkhoz, szem előtt tartva a fiatalabb korosztály számára vonzó szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában