TikTok-sztár

2024.04.28. 16:44

Berobbant a debreceni „gumicukor-üstökös” – Herceg Dávid mesélt a CandyDaddy sikeréről

Három hónap alatt, hirtelen tört be a köztudatba Herceg Dávid. A fiatal debreceni vállalkozó, „CandyDaddy” gumicukor-biznisze annyira sikeresnek bizonyul, hogy a jövőben más országok felé tervez nyitni, és franchise-hálózatban gondolkozik.

Haon.hu

Sokan kedvelik a színes ízes gumicukrot

Forrás: Illusztráció: Shutterstock

A debreceni Herceg Dávid „CandyDaddy” három hónap alatt közel 200 ezres követőbázist alakított ki a TikTokon. A Hír FM debreceni magazinműsorában mesélt magáról, sikerének titkáról és arról, hogy miért lehet borsos áron hozzájutni az ő gumicukor termékeihez.

A gumicukor sokak kedvence, bár a Herceg Dávid CandyDaddy által készített termékek nem olyan hagyományosak, mint a képen láthatók Debrecen haon
A gumicukor sokak kedvence, bár a Herceg Dávid CandyDaddy által készített termékek nem olyan hagyományosak, mint a képen láthatók
Forrás: Illusztráció: MW-archív

CandyDaddy már gyerekként is értett az üzlethez

Herceg Dávid 25 éves, az iskolában gyerekként is üzletelt, s már akkor tudta, hogy vállalkozó lesz. Felnőtt, egyetemre ment és értékesítőként dolgozott, majd úgy döntött, hogy felmond és saját bizniszbe kezd. Először két éve a debreceni karácsonyi vásárban árult lekvárt, de elmondása szerint nagyjából a semmiért ült ott egy hónapig, viszont mégis azt tapasztalta, hogy az édességek kelendőek. A CandyDaddy név spontán jutott eszébe, még a vásárban írta fel magának, hogy el ne felejtse. 

2023 márciusában már a saját termékeit árulta a falunapokon, idén év elején pedig, amikor volt néhány szabad hete, elindította a webshopot. Január 7. jelentette a fordulópontot: az egyik videójával mintegy 60-70 (majd az első héten már 800) rendelés érkezett be. Azóta volt, hogy 18 órán keresztül is csomagolt, és már tervez felvenni alkalmazottakat.

Magas marketingköltség van a drága termékek mögött

– Ezeknek a termékeknek a 90 százaléka boltokban nem kapható – hangsúlyozta a tulajdonos. Hozzátette, hogy törekszenek is arra, hogy minőségibb, finomabb édességeket kínáljanak, mint a legtöbb üzlet. Nemcsak a gumicukrok különlegessége hívta fel az emberek figyelmét, hanem az igen borsos áruk is. 

Nem látják az emberek, hogy mekkora marketing-büdzsé van emögött. Nem minden pénz landol az én zsebemben. Több ezer hozzászólás érkezik, hogy miért ilyen drága minden, és minél több a komment, annál több embernek ajánlja fel az algoritmus. Az első videókra egy-másfél millió megtekintés érkezett, és utánuk több száz rendelés

 – világított rá. 

Herceg Dávid egyedül találta ki TikTok-oldala tartalmait, nemrégiben kötött szerződést egy ügynökséggel a munkája megkönnyítése érdekében. Elmondása szerint azok a videók nagy sikert arattak, melyeken a 40 ezer forint értékű gumicukor-rendeléseket rögzítette, mert azok még jobban felkeltették az emberek érdeklődését. Bár nem gondolta, hogy ilyen módon fog a projekt berobbanni, de már az elejétől fogva számított arra, hogy egyszer átszakad a gát, és népszerű lesz.

– Volt olyan hét, hogy két-három alkalommal is mennem kellett Budapestre áruért. Majdhogynem minden pénzemet bele kellett tenni – mondta. Megjegyezte, már egyre többet kell hirdetésre költeni a cégnek, ugyanis megjelent a konkurencia.

A felnőttek is rajonganak a CandyDaddy-gumicukrokért

A statisztikában szereplő megrendelők között feltehetően vannak olyanok, akik fogják a fejüket, amikor a gyermekük drága gumicukrokról szóló TikTok-videókat mutogatva szalad feléjük. Herceg Dávid rávilágított: többségében 20 és 30 év közöttiek a vásárlók – elmondása alapján nemcsak kicsiket, hanem rengeteg felnőttet is érdekelnek a termékek. A rendelések mellett temérdek üzenet is érkezik, legtöbben ingyen gumicukrot kérnek, vagy hogy a csomagolást vegyék fel videóra. A CandyDaddy tulajdonosa viszont elmondta, hogy nagyon ritkán sikerül bármilyen kérést teljesíteni kapacitás hiányában. A népszerűséget elmondása szerint jól kezeli, sőt, sokkal inkább észre se veszi, még akkor sem, ha egy bevásárlóközpontban meglátják, és elárasztják az üzenetek.

Úgy néz ki, hogy az üzlet telitalálatnak bizonyul, korábban körülbelül 30 ötlete volt a vállalkozónak, egyik se jött össze, és sokan nem is hittek benne, amikor elindította a CandyDaddy-t. Hirtelen jött a siker, és nem áll meg a szekér: Herceg Dávid a környező országok felé is szeretne webshop-felületet nyitni a saját nyelvükön, illetve franchise-hálózat kialakítását tervezi.

 Hamarosan  Kínába utazik már meglévő kollégáival, ahol gyártókkal fognak találkozni. Az a cél, hogy olyan saját termékeket állítsanak elő, melyeket még Magyarországon és környékén sem ismernek az emberek.

A Herceg Dáviddal készült beszélgetés itt hallgatható meg:

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában