Pályaorientációs nap

2024.04.03. 20:01

Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz érkezett Debrecenbe - fotókkal

A HUMDA képviselői beszéltek a debreceni középiskolásoknak és egyetemistáknak a hidrogén-üzemanyagcellás hajtásrendszerről.

Balogh Efraim

A diákok megismerkedhettek a Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusszal

Forrás: Molnár Péter

Pályaorientációs napot szervezett a középiskolásoknak és az egyetemistáknak a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. szerdán Debrecenben, a DKV telephelyén. A program célja a hidrogén-üzemanyagcellás hajtásrendszer megismertetése volt, ugyanis a közelmúltban már közlekedett az említett technológiával felszerelt autóbusz Debrecenben.

Mészáros Virág, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. vezérigazgatója köszöntőjében elmondta, hogy Debrecennek már van tapasztalata az elektromos közösségi közlekedéssel kapcsolatosan, ugyanis az elmúlt években 12 elektromos járművet helyeztek forgalomba a Zöld Busz Program keretein belül.

Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz, hidrogén, autóbusz, busz, környezetvédelem
Mészáros Virág, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. vezérigazgatója köszöntötte az érdeklődőket
Forrás: Molnár Péter

Debrecenben is tesztelték a hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszt

Kiemelte, hogy az üzemanyagcellás projekt azért indult el, mert úgy gondolják, hogy minden olyan alternatív hajtásláncot meg kell vizsgálni, amely a karbonsemlegesség irányába vezet. Úgy véli, a jövőben várhatóan nem csak elektromos közlekedési eszközök fognak a társadalom rendelkezésére állni. Két hidrogén-üzemanyagcellás buszt tesztelnek egy éven keresztül, az egyik egy Toyota Caetano, amit a nyílt nap során meg is tekinthetnek a látogatók.

Nagy köszönettel tartozunk a debrecenieknek azért, hogy elsőként voltak vállalkozószelleműek, és megkezdték az idei teszteket az országban

– fogalmazott a vezérigazgató. Elmondta, hogy a roadshow Debrecen után Miskolcra, majd Kecskemétre látogat. A következő hónapokban Kaposváron, Zalaegerszegen és Győrben közlekedik majd az autóbusz.

A hidrogén-üzemanyagcellás és az elektromos hajtás között számos különbség van: elő kell állítani a tiszta hidrogént, biztosítani kell a töltéshez szükséges infrastruktúrát és a járművek is máshogy működnek 

– mutatott rá Mészáros Virág. Felhívta a figyelmet, hogy a műszaki pálya iránt érdeklődőknek szem előtt kell tartaniuk a fenntarthatóságot és a karbonsemlegességet. Elmondta, hogy elindult a Zöld Életre Valók országos kampány, ami nemcsak a közlekedésre és a mobilitásra összpontosít, hanem minden olyan szempontra, amelyekkel a társadalom hozzá tud járulni a fenntarthatósághoz.

A DKV Zrt. karrierutat biztosít a technológia iránt érdeklődő fiataloknak

– Megújuláson megy át a DKV Zrt., melynek stratégiai célja, hogy középpontban legyenek az utasok, a munkavállalók és a duális képzésben résztvevők – fogalmazott Farkas Attila, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. HR-igazgatója. Rávilágított, hogy a DKV karrierutat biztosít, mivel a jelenlegi vezetőik 80 százaléka a fizikai állományból került ki. Középiskolai duális képzésben részt vett munkavállalót is foglalkoztatnak, akinek támogatják az egyetemen való továbbtanulását. Hangsúlyozta, hogy egyénre szabott, specializált képzést szeretnének biztosítani.

Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz, hidrogén, autóbusz, busz, környezetvédelem
Farkas Attila, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. HR-igazgatója (balról)
Forrás: Molnár Péter

– A teljesítmény és annak eredményessége kulcsfontosságú: ez fogja legjobban megkülönböztetni azt, hogy ki van jó és rossz helyen. A teljesítmény elvárása ösztönző és inspiráló, ezért cserébe adunk szaktudást és odafigyelést – hangsúlyozta Farkas Attila.

Hozzátette: a duális képzés tudásra épül, melyhez a szakközépiskolák, az egyetem és a cégek együtt teszik hozzá a szakmaiságot, emellett kötelezettséget is jelent.

Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz, hidrogén, autóbusz, busz, környezetvédelem
A diákok fel is ülhettek a buszra
Forrás: Molnár Péter

Mészáros Virág a Haon érdeklődésére elmondta, hogy miért választották szét a korosztályokat: szerinte egy technikumban tanuló diák azon gondolkozik, hogy középszinten szeretne-e mester lenni, vagy menjen-e tovább egyetemre – ebben az esetben sokat jelent olyan információk átadása, amelyek segítik őket a pályaválasztásban, illetve felhívják a figyelmet a fenntartható mobilitásban rejlő lehetőségekre. Az egyetemistákat pedig más nyelvezettel és más tapasztalatokra építve kell megszólítani. Hozzátette, hogy folyamatosan gyűjtik a véleményeket, és mintegy kétezer válasz alapján kimutatható, hogy a fiatalok tudnak legkevesebbet a hidrogénüzemű járművekről. A 24 évnél idősebb korosztály már lényegesebben több ismerettel rendelkezik, ezért is tartanak a két csoportnak külön előadásokat. 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában