Időpontkérés egyszerűbben

2023.07.04. 16:29

Könnyebben és gyorsabban lehet időpontot kérni a Klinikai Központ szakrendeléseire

A diszpécserek segítenek abban, hogy a betegek minél egyszerűbben és könnyebben megtalálják a szükséges szakembereket, szakrendeléseket.

Működik az új diszpécserközpont

Forrás: unideb.hu

Új központi számon és emailben kérhetnek előjegyzést a betegek a Debreceni Egyetem Klinikai Központjában. Az újonnan létrehozott Betegirányító Központ működésével könnyebb és gyorsabb a szakrendelésekre történő időpontkérés és hatékonyabb a betegtájékoztatás. 

A Debreceni Egyetem Klinikai Központ Betegirányító Központjának telefonszáma 06 52 52 52 52, email címe pedig a [email protected]. A hívásokat és az elektronikus leveleket munkanapokon reggel 7-től este 7 óráig magyar és angol nyelven fogadják a diszpécserek.  A szakrendelésekre történő előjegyzés, az időpontok módosítása, lemondása mellett, a fekvőbeteg-ellátó osztályokat is az új központi számon keresztül hívhatják a betegek, illetve hozzátartozók. A Klinikai Központ korábbi telefonszámai egy ideig még elérhetőek lesznek, azonban a hívás folyamata már az új rendszer szerint történik - olvasható az unideb.hu-n.

– Az új diszpécserközpont elsődleges feladata a Klinikai Központba érkező hívások kezelése, a betegek tájékoztatása, a szakrendelésekre történő előjegyzés biztosítása, valamint a bejövő hívások megfelelő, a klinikák által megadott telefonszámra történő továbbkapcsolása. A telephelyenként különböző, több hívószám helyett egyetlen, könnyen megjegyezhető központi számot vezettünk be – mondta Tóth Tibor, a Betegirányító Központ vezetője.

Az új előjegyzési rendszer lehetővé teszi, hogy a diszpécserek lássák valamennyi szakrendelésen az orvosok, illetve a rendelők beosztását, így a beteg problémájára a lehető legkorábbi időpontot tudják felajánlani. Az, hogy az előjegyzés melyik campuson lévő szakrendelésre szól, a beteg állapotától és a probléma súlyosságától függ.  

– A szakrendelések működését támogató szervezeti egység, a Betegirányító Központ létrehozásával új szintre emeltük a betegtájékoztatást, a páciensekkel történő kommunikációt. Mindezen intézkedések célja a betegelégedettség, valamint a betegellátás biztonságának és minőségének növelése, a klinikai szakellátásokhoz való hozzáférés - esélyegyenlőség elvét szem előtt tartó - megkönnyítése volt – hangsúlyozta Szabó Zoltán, a Klinikai Központ elnöke.  

A Klinikai Központ és a Debreceni Egyetem kiemelt céljának tekinti, hogy a betegellátás infrastrukturális és szakmai fejlesztése, korszerűsítése mellett javuljon a betegekkel történő kommunikáció hatékonysága, bővüljön a kapcsolattartási lehetőségek köre.

– A felmérések azt mutatják, hogy betegeink számára az egyik legfontosabb tényező a szolgáltatásaink elérhetősége. Mindent megteszünk azért, hogy a Klinikai Központ lépést tudjon tartani a 21. századi követelményekkel. Az intézményben jelenleg is szakmai és infrastrukturális fejlesztések zajlanak, de mindez hiábavaló, ha a páciensek úgy érzik, nem érik el ezeket az európai szintű szolgáltatásokat. Ezért kell jelentős figyelmet fordítanunk arra, hogy megkönnyítsük és meggyorsítsuk a betegek eljutását a megfelelő szakemberhez – fűzte hozzá Ónodi-Szűcs Zoltán megbízott egészségügyi kancellárhelyettes.

A Debreceni Egyetem Klinikai Központjában 3 milliót meghaladó orvos-beteg találkozás történik évente.  

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában