gondok voltak

2021.04.18. 17:14

Érvényes jegy nélkül továbbra sem lehet utazni

Az ellenőrök elsődleges feladata nem a pótdíjazás, hanem a közösségi közlekedés lebonyolításának támogatása.

20210329 Debrecen Fotó: Matey István MI Hajdú-bihari Napló Illusztrációs fotók arról, hogy megszűnt az első ajtós felszállás a Volánbusz járatain.

Fotó: Napló-archív

Ahogy már beszámoltunk róla, a járványügyi helyzet miatt felfüggesztette az autóbuszokon történő jegyvásárlást és az első ajtós felszállást a Volánbusz Zrt. Ahogyan azt a társaság a honlapján is közzétette, az intézkedés célja az autóbusz-vezetők és az utasok egészségének védelme és a fertőzés terjedésének lassítása mellett az, hogy továbbra is biztosíthassák a munkába járás feltételeit, az üzletek és intézmények megközelíthetőségét. Aki jelenleg utazni kíván, pénztárakban, automatákban, vagy online válthatja meg a jegyét, ám munkaszüneti napokon és kisebb településeken előfordulhat, hogy az online vásárlás az egyetlen opció. Ezzel a rendszerrel kapcsolatban a Naplóhoz több megkeresés is érkezett, miszerint nem működik megfelelően az online felület, ugyanis sok esetben nem ismeri fel a rendszer a jegyváltáshoz elengedhetetlen induló és érkező településeket. Mások arról számoltak be, hogy bár vettek jegyet, azt érvényesíteni nem tudják, mert nem volt az adott buszon QR kód olvasó. A Napló megkérdezte a Volánbuszt, mi a teendő, ha elakadunk a jegy vásárlása közben.

– Március 29-től – a fedélzeti jegykiadás ideiglenes felfüggesztésének időtartama alatt – az utazás során, az ellenőrzések alkalmával, pótdíj megfizetése nélkül is megválthatják jegyüket azok az utasaink, akik nem rendelkeznek menetjegy vagy bérlet vásárlását lehetővé tevő mobileszközökkel, vagy más méltányolható okból nem tudnak elővételben menetjegyet vásárolni – olvasható a Naplónak küldött közleményben. Mint megtudtuk, a rendkívüli időszakban jegy- és bérletellenőrök elsődleges feladata nem a pótdíjazás, hanem a közösségi közlekedés lebonyolításának támogatása amellett, hogy az utazási jogosultságot továbbra is folyamatosan ellenőrzik. – Utasainkat ezúton is kérjük, hogy járatainkat minden esetben érvényes menetjeggyel vagy bérlettel vegyék igénybe – hívta fel a figyelmet a közlemény.

Több opció

Az állami tulajdonú közlekedési társaságok összehangolt, egységes működésének köszönhetően az utasoknak a korábbi hasonló intézkedésekhez képest már több lehetőségük van megvenni jegyüket vagy bérletüket, így ezt megtehetik pénztárakban, jegykiadó automatákban, Közlekedési Mobiljegy alkalmazásban és online jegyvásárlási oldalon is. A Volánbusz Zrt. kéri az utazni kívánókat, hogy online jegy vagy bérletvásárlás esetén olvassák el a kapcsolódó tudnivalókat. A közleményből kiderül, hogy a Közlekedési Mobiljegy és társalkalmazásokban megváltott díjtermékek minden járaton felhasználhatók, azokat az autóbusz hátsó ajtajánál elhelyezett QR kód segítségével lehet érvényesíteni. – Ebben a mindenki számára nehéz és rendkívüli helyzetben továbbra is folyamatosan dolgozunk új értékesítési csatornák bevonásán. Rendszeresen munkába járó utasaink számára a bérletvásárlás a legjobb megoldás. Más okból buszra szálló utasainktól azt kérjük, előre tervezzék meg utazásaikat, és elővételben vegyék meg jegyeiket – közölte a társaság.

Debreczeni-Kondás Eszter

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában