gond lehet belőle

2021.03.26. 14:12

Ne a közösségi oldalakon panaszkodjunk, hanem a szolgáltatók felé jelezzük, ha baj van

A hibabejelentést követően perceken belül elkezdenek intézkedni a vízműnél.

Fotó: Illusztráció / Shutterstock

A közösségi média egyre nagyobb térhódítása az elmúlt években vitathatatlan. Éppen ezért míg pár évvel ezelőtt sokkal szabadabban lehetett következmények nélkül tartalmat vagy véleményt megosztani, ma már nem mindegy, hogy valaki mit és milyen hangnemben tesz ki közösségi felületeire, hiszen „az internet nem felejt”, és egy-két felkapottabb poszt nagy tömegekhez juttathat el sokszor hamis információkat egy adott cégről vagy szolgáltatásról. Az elmúlt időszakban egyre gyakoribb jelenség lett, hogy közösségi oldalak csoportjaiban osztják meg sokszor alaptalan panaszukat az emberek bizonyos cégekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban. A Napló Gorján Ferenccel, a Debreceni Vízmű Zrt. vezérigazgatójával beszélgetett a felhasználói kultúra alapjairól és fontosságáról.

– Jellemzően a hibabejelentés korábban érkezik be a diszpécserekhez, mint a közösségi oldalon történő posztolások, és a vízmű oldalán is alapvetően pozitív kommentek jelennek meg – fogalmazott. – Azonban előfordul, hogy a felhasználó saját oldalán vagy egy közösségi oldalon tesz közzé tartalmakat az ivóvíz minőségét vagy egyéb hibákat érintően, melyek tömegéről, tartalmáról azonban információval nem rendelkezünk. Ezeket az információkat továbbra sem tudjuk hivatalos és hiteles információként kezelni, különösen nem a magánszemélyek oldalain megjelenteket, melyeket nem is követünk – tette hozzá.

Jelezni kell a problémát

Gördülékeny, azonnali intézkedések követik a bejelentést.

„A hibabejelentést követően gyakorlatilag perceken belül megkezdődik az intézkedés. Az más kérdés, hogy a probléma megoldása mennyi időt vesz igénybe, ez ugyanis sok tényezőtől függ, hiszen nagyon szigorú műszaki és jogi szabályozás szerint végezhetjük csak a beavatkozásainkat”

– jelezte a vezérigazgató, kiemelve: fontos, hogy a felhasználók a szolgáltatással kapcsolatos kifogásukat is jelezzék a cégnek, hiszen ők csak így értesülnek a hibáról, és ezt követően van csak lehetőségük beavatkozni. – A hibabejelentéshez intézett minőségi kifogásokat mindig megvizsgáljuk, így az okok is mihamarabb feltárhatók, a vízminőségi vagy szennyvíz­elvezetési probléma pedig hamarabb megszüntethető – tájékoztatott Gorján Ferenc.

„A bejelentések számunkra nagyon fontos, munkánkat segítő indikátor jelzések, melyek alapján tudjuk tervezni, súlyozni üzemeltetői feladatainkat”

– hangsúlyozta. – A felelős fogyasztói magatartás kérdése már egészen új területekre terelné a kérdést. Számos alkalommal találkoztunk már olyan esetekkel, amikor kifejezetten valamilyen személyes sértettség, esetleg hallomásból származó szóbeszéd generált egy hozzászólást – osztotta meg a Naplóval.​

Leállna nélküle a város

– Közhely, de víz nélkül tényleg nincs élet. Ebben a jelenlegi rendkívüli helyzetben ez fokozottan igaz. Víz nélkül nem működnek az élelmiszergyárak, a háztartások, a kórházakban és máshol sem lehet egy kézmosást elvégezni. Arról pedig nem is beszélek, hogy csatornaszolgáltatás nélkül, ha a keletkező szennyvizek nem lennének biztonságosan elvezetve, olyan súlyos járványok pusztítanának, mint például a pestis. Csak Debrecenben naponta negyvenmillió liter szennyvíz keletkezik – tájékoztatta a Naplót. – Képzeljük csak el, ha ez a mennyiség nem lenne elvezetve. Ezek a rendszerek azonban nem maguktól működnek. A vízmű nemcsak a hibaelhárítást jelenti, hanem az üzemeltetést is, amely nélkül leállna a város – hívta fel a figyelmet. – Ez ugyanolyan hivatás, mint a tűzoltóság vagy az egészségügy. A kollégáim elhivatottak, 24 órás szolgálatot adnak, ugyanúgy távol vannak családjuktól, az ünnepnapokon is. Erről sajnos sokan elfeledkeznek, mert megszokták, hogy megnyitják a csapot és folyik a víz – osztotta meg tapasztalatait a Hajdú-bihari Naplóval Gorján Ferenc.

Következményei is lehetnek a bejegyzéseknek

Egy-egy poszt vagy komment is súlyos következményekkel járhat. – A közösségi oldalakon számtalan információ, köztük egy-két valótlan hozzászólás is megjelenik a különböző szolgáltatók rovására. Ezek alapvetően nem befolyásolják hitelességünket, legalábbis jogi értelemben nem – mondta Gorján Ferenc, a Debreceni Vízmű Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette, sokszor a szakembereknél is nagyobb hitelt adnak az emberek az olyan hozzászólásoknak, melyek gyakran valótlanok, vagy tájékozatlanságból fakadó véleményen alapulnak. – A víziközmű-szolgáltatás összetett tevékenység, mely sok szakterület magas fokú ismeretét igényli. Számos szakterületen feltétel a szakirányú felsőfokú végzettség mellé a vízellátás-csatornázás szakmérnöki képesítés megléte – tájékoztatott. – Ezen magasan kvalifikált és tapasztalt szakembereink hiteles és valós véleménye versenyzik sajnos azon kommentelőkével, akik abszolút laikusok – tette hozzá a szakember. Jogi következményei is lehetnek az alaptalan posztoknak. – Hitelrontás címen bármikor indítható lenne eljárás, de ilyenre még nem került sor – hívta fel a figyelmet Gorján Ferenc.

Debreczeni-Kondás Eszter

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában