Jó tudni, ha ezzel utazik

2019.05.31. 17:25

Lesz egy fontos változás a Conecto-buszokon

A járművek ajtóműködtetése eltér az eddig megszokottaktól.

Fotó: Matey István

Ahogy arról mi is beszámoltunk, június 1-től, azaz szombattól 5 új Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbusz áll forgalomba a debreceni helyi közösségi közlekedésben. A 18 méter hosszú, csuklós, alacsony padlós buszok önműködő utastéri ajtóvezérléssel működnek, amelyet az EU-ban számos helyen alkalmaznak. Ennek a működési elve, hogy a járművezető közvetlenül csak az első ajtót vezérli, a többi utastéri ajtó önműködő üzemmódban üzemel – derül ki a DKV Facebook-oldalán megjelent " target="_blank" rel="noopener">tájékoztatásból.

Fotó: Matey István

Az ajtóvezérlést a DKV közleménye részletesen is ismerteti. Eszerint menet közben az utas megnyomja a leszállásjelző gombot, az autóbusz ajtaja pedig a megállást követően önműködően nyílik ki. Amennyiben van olyan ajtó, ahol nincs leszálló utas, csak felszálló, akkor a felszálló utas az autóbusz ajtaja mellett felszerelt érintőgombbal tudja saját magának kinyitni, függetlenül a járművezetőtől.

A le- és felszállást minden ajtó fölött egy fotocella érzékeli, és amennyiben nem észlel mozgást, az ajtók önműködően bezárnak.

Az első ajtó kivételével minden ajtó mögött, belül, a padlón egy fekete-sárga csíkozású felfestésen belül kell, hogy tartózkodjon az utas, egyébként a fotocella érzékeli őt, és nem engedi bezárni az ajtót

- ismerteti a közlekedési vállalat.

A társaság egyelőre tesztjelleggel üzemelteti az önműködő utastéri ajtóvezérlést, amely eltér a már megszokott közlekedési rutintól. A DKV Zrt. felhívja az utasai figyelmét, hogy megfelelő körültekintéssel és türelemmel használják az önműködő ajtónyitó rendszert.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában