Helyi közélet

2016.05.16. 11:18

A virtuális valóság bekebelezte a Főnixet

Debrecen - Brutális tömeg a debreceni Play IT-en, hosszú sor az Oculusba rejtett világ előtt.

Debrecen - Brutális tömeg a debreceni Play IT-en, hosszú sor az Oculusba rejtett világ előtt.

Szombaton egy napra a számítógépes, konzolos világ játékosai, a gamerek szentélyévé változott a Főnix Csarnok, ahová már délben csak hosszabb sorban állást követően lehetett bejutni, hacsak az érdeklődő nem volt elég jó történelemből (aki helyesen válaszolt egy-egy kérdésre, hamarabb a jegypénztár elé járulhatott).

Mario, de nem varázsló

Odabent azt óriási svédasztalként kínálta magát a programkavalkád: a nagyszínpadon Youtube-videósok, azaz népszerűbb bloggerek kvízekkel, vetélkedőkkel szórakoztatták a nagyérdeműt kisebb ajándékokért; aki persze nem járatos a játékok és egyáltalán az információ technológia, azaz az IT-világban, az árva kukkot sem érthetett az egészből. „Mit termelt a The Settlers 3 kalózverziójában a kovácsműhely?”, szólt például az egyik kérdés, nos, nem hinném, hogy a 40 év felettiek tömegével adnának helyes választ erre (malacot), az pedig, hogy valaki nem tudta, hogy mi Mario, az amúgy ismertebb ügyességi játék főhősének foglalkozása a platformokon való ugráláson túl (vízvezeték-szerelő), egyenesen derültséget okozott. Na jó, inkább fogalmazzunk pontosan, simán kiröhögték az illetőt.



Ki az a Katinka?!

A PlayIT-rendezvényekért azért is bolondulnak a fiatalok, beleértve a 10 év alattiakat is, mert találkozhatnak a legnépszerűbb youtuberekkel (olyan emberekkel, akik kreatív, alkotó lelkületüket a nagy videómegosztón élik ki) és ezt bizony meg kell becsülni a virtuális világban. Itt volt például Anett & Ancsa is, két bakfis leány, akik százával osztották autogramjaikat az asztaluk előtt várakozó fiataloknak. Akinek 12 év alatti gyermeke van, azt hiszem, nagyjából tudja, kikről van szó, a többieknek annyit érdemes megjegyeznie róluk, hogy a csajok 2014 nyarától kezdtek ipari mennyiségű videót gyártani a Minecraft és a The Sims nevezetű játékokkal összefüggésben, illetve ma már mindenféle témában előjönnek fecserészős, súlytalan, „jobb híján” készített anyagokkal. A tinik és a gyerekek nagy örömére, mert a lányoknak immár több mint 80 ezer követője van a Youtube-on. Csak érzékeltetésül: Hosszú Katinka Iron Nation-je alig haladta meg az 1000-et.

Valami véget ér

A legkülönbözőbb játékok kipróbálása, közönség előtt, nagykivetítőn játszott mellett csapatmeccsek (Star Wars, Halo, Fifa16) mellett az Oculust is felvehették az érdeklődők, ha vállalták a mintegy másfél órás (!) sorban állást. Ez a technológia az IT egyik erősen fejlesztett iránya is egyben: a búvárszemüvegre emlékeztető kötyü a virtuális valóságot rejti, ami most konkrétan azt jelentette, hogy a Főnix helyett a dinoszauruszok világában találhatta magát a 3 perces demó idejéig az, aki felvette. Azaz bármerre nézette az ember az Oculussal, mindenfelé a gyanús ősvilág képei köszöntek vissza, ha a grafikus megvalósításon egyelőre érződik is a kezdetiség. Kérdés, hogy a virtuális valóság mint technológia az Oculussal vagy más eszközön keresztül éri utol a jelenkor emberét, de hogy utoléri és sok mindent megváltoztat, az nem kérdés. Ahogy az sem, hogy azok az ezrek, akik kilátogattak a PlayIT-re, ennek nagyon fognak örülni.


PlayKid-Minimax - Pingvintánc a Főnixben Kovácsovics Fruzsinával


PlayKid-Minimax - Kovácsovics Fruzsina: Hepperedeppe Heppendre


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában