2022.08.31. 17:03
Tovább fejlődik a Déli Gazdasági Övezet infrastruktúrája
Megnyílt a belső úthálózat második üteme, mely annak gerincét adhatja.
Forrás: Czinege Melinda
Átadták a Déli Gazdasági Övezet belső úthálózatának második ütemét. A szerdai, sajtótájékoztatóval egybekötött eseményen elhangzott, ez a beruházás közlekedési szempontból is abszolút működőképessé teszi a Déli Ipari Parkot.
Papp László polgármester kiemelte, a Déli Gazdasági Övezet Magyarország egyik legnagyobb, de közép-európai tekintetben is az egyik legjelentősebb ipari övezete lesz. Mint mondta, mindösszesen néhány év alatt változott hatalmasat a terület. – 2015-ben indítottuk el azt a gazdaságfejlesztési programot, mely jelentős részben a Déli Gazdasági Övezet kiépítésére fókuszált. Megfelelő infrastruktúra nélkül ugyanis nem beszélhetünk iparfejlesztésről, éppen ezért tartom nagyon jelentősnek azt, hogy a ma átadott útszakasszal a déli ipari terület belső hálózatának gerince készült el – emelte ki, utalva arra, minden további út ebből az U-alakú útszakaszból fog leágazni a gazdasági övezeten belül. – Egy hosszú folyamatról beszélünk, hiszen az első ütemben az osztályozós csomópontot és az onnan bevezető, valamivel több mint 2 kilométer hosszú utat építettünk meg, melyet most egy másfél kilométeres úttal kiegészítve fejeztünk be. Ez volt a mi fejlesztésünk második üteme, amely csatlakozik ahhoz a körforgalomhoz, amely a 47-esen – a NIF beruházásában – valósult meg – hangsúlyozta.
A beruházás 2,8 milliárd forint kormányzati támogatásból jött létre. Többek között hírközlési alépítményt, közvilágítást, de szenny- és csapadékvíz elvezetést is kiépítettek, valamint egy 1000 köbméteres záportározót. Három buszöböl és 200 méteren egy kerékpárút szakasz is elkészült, utóbbi kiindulópontja lesz az ipari parkon belüli belső kerékpárhálózatnak.
Átadták a Déli Gazdasági Övezet belső úthálózatának második ütemét
Fotók: Czinege MelindaMegtérülő beruházás
Az övezetben jelenleg csaknem 1300 ember dolgozik, ez a szám ráadásul folyamatosan nőni fog. Az új útszakasznak köszönhetően az autóbuszok is szabályosan, fordulók nélkül haladhatnak majd át a területen, a munkavállalók szempontjából jobban integrálva a déli ipari területet a város közlekedési rendszeréhez. Ráadásul, ahogy a sajtótájékoztatón elhangzott, további nagy beruházások, ezáltal pedig közlekedési és infrastrukturális szempontból is újabb fejlesztések várhatóak (például a Déli Ipari Park legdélebbi bejáratánál is lesz körforgalom, összesen pedig 3 bejáraton keresztül lehet majd megközelíteni a gazdasági övezetet, amely a környező forgalmat is arányosabban oszthatja el). Papp László úgy fogalmazott, reményei szerint a több mint 700 hektáron fekvő ipari park 2-3 éven belül meg is telhet.
Pósán László országgyűlési képviselő szerint az átadott útszakasz és maga a beruházás a város építkezésének fundamentuma. – Ha jönnek ide cégek, munkát adnak az embereknek, bevételt termelnek a városnak, mely bevételt a mindennapi élet könnyebbé, modernebbé tételére lehet fordítani. Ehhez viszont kell egy olyan infrastrukturális háttér, ami megteremti ezt a rendszert – mondta, hangsúlyozva, Debrecen régóta szisztematikusan, jól végiggondolt stratégia mentén építkezik, fejleszti a várost.
PSZ