Hirdetés

2022.06.01. 11:18

Egy munkáltató, amelyik a CAMPUS fesztiválra vágyik?

Igen, kedves olvasó, van ilyen! Szerencsés találkozás ez a nádudvari székhelyű agrár- és élelmiszer szektorban jeleskedő NAGISZ Csoport számára, amelyet azért leginkább nem is eképpen, hanem a Nádudvari márkanéven forgalmazott élelmiszer termékekről ismer elsősorban az ország lakossága.

De talán még a megye lakosai közül is sokan vannak, akiknek nem a NAGISZ név, hanem inkább a nádudvari tartós túró, kefír, tejföl, vagy a grillkolbászok, debreceni páros, hamburger húsok, felvágottak, mirelit termékek ugranak az emlékezetébe, amikor a „Nádudvari” márkanevet meglátják. Akár úgy is, hogy a CAMPUS nagy színpadához közeledve betértek a fesztiválon már rendszeresen jelenlévő „Nádudvari” büfébe néhány jó falatra.

Pedig erről a cégcsoportról még azt is érdemes tudni, hogy a hazai agrárszektor egyik nagy múltú szereplője. Büszkék arra, hogy a Nádudvari Agráripari Szövetkezet „leszármazottjai”, de arra még büszkébbek, hogy ma is felveszik a versenyt nem csak a hazai, hanem a világpiac szereplőivel is. Ezt pedig azért tehetik meg, mert lépést tartanak a technológia fejlődésével és az agráriumban olyan termelést folytatnak, amely már nem csak nevében „iparszerű”, hanem valóban az. Termelési eredményeik magukért beszélnek, amelynek köszönhetően hazánkban a TOP500-as cégrangsor stabil szereplői. Ehhez arra volt szükség, hogy a NAGISZ Csoport éves árbevétele elérje az 50 milliárd forintot, amihez a már említett élelmiszer ágazat, a Nádudvari Élelmiszer Kft. 12 milliárdos értékesítési bevétellel járul hozzá. A többi ágazat sem tétlenkedik az általuk üzemeltetett több mint 70 telephelyen. Erőfeszítések révén a pulykatenyésztéssel foglalkozó ágazat a világon a legnagyobb ilyen tevékenységgel foglalkozó cégek közül már a 7. helyen szerepel, és a tyúkágazat is a tenyésztojás előállítás tekintetében a hazai piac 3. legnagyobb szereplője. De a sertéságazat is jelentős súlyt képvisel az évi 300.000 db-os hízó kibocsátásával. És akkor még nem is beszéltünk az élelmiszer ágazatnak nyers tejet biztosító szarvasmarha ágazat eredményeiről, amely kitűnő alapanyagot biztosít a nádudvari tejtermékeknek, vagy éppen arról a nagyon fontos ágazatról, amelyik az állattartó ágazatok számára biztosít a saját előállítású takarmányt. Nem is akármilyen kapacitás kell ehhez: már évi 130.000 tonna gyártását tudja megoldani a két takarmányüzem.

Fentiekből látható, hogy ehhez már nagyvállalati szervezettségre és menedzsmentre, műszaki kiszolgáló tevékenységekre is szükség van. A nagyvállalati méret pedig az itt dolgozó létszám számában is megmutatkozik, közel 1400 fő munkavállaló kerül foglalkoztatásra.

Már az utóbbi mondatokból is kikövetkeztethető, hogy a létszám összetétele rég túlmutat azon a jellemzőn, hogy itt csak agárszakemberekre van szükség. Persze, ezekre nagy szükség van, de mellette már hangsúlyosan megjelenik a műszaki, közgazdasági, kereskedelmi, informatikai, logisztikai szakmák képviselőire irányuló igény is. Már csak azért is, mert a cégcsoport előtt álló 10 évben stratégia célként tűzték ki a termelési technológiák, rendszereik további modernizációját, digitalizációját és ezen alapuló automatizációs lehetőségek bevezetését. Tovább erősíti ezen céljaink megvalósulását, illetve egyáltalán a stabilitásunkat, hogy 2020-as évben cégcsoportunk tulajdonosa az OTP Csoporthoz tartozó PortfioLion Zöld Alap lett, amely szintén elkötelezett a fejlesztési koncepciók továbbvitelét illetően.

A nagyszabású tervek megvalósításhoz tehát a NAGISZ Csoportba nem csak a fő tevékenységi körhöz tartozó élelmiszer- és mezőgazdasági szakmacsoportba tartozó végzettséggel rendelkező munkatársakat várja, hanem műszaki, közgazdasági, kereskedelmi, management, logisztikai, informatikai szakmacsoport számos képviselőjét is, akár középfokú, akár felsőfokú végzettséggel rendelkeznek.

Folyamatosan indítanak gyakorlati és gyakornoki (junior szakember) programokat, részt vesznek a duális szakmai képzésben mind középiskolákkal, mind egyetemekkel, főiskolákkal együttműködve. De tárt karokkal várják a már kész szakembereket is, ugyanis készen állnak arra, hogy tanítsanak, de arra is, hogy tanuljanak, akár a pályakezdő fiatal generációtól is.

És hogy visszatérjünk a CAMPUS fesztiválra: a fenti célok teljesüléséhez elengedhetetlen, hogy a NAGISZ Csoport ne csak agrárszakmai berkekben legyen jól ismert. Ehhez kínál kitűnő lehetőséget Debrecen nagy nyári eseménye.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában