Erre is jutott?

2022.11.12. 09:25

A dollárbaloldal pénzelheti a Márki-Zay-féle újság hirdetéseit a Facebookon

Jelentős, ismeretlen eredetű összegekért hirdeti a kormányellenes tartalmait az a médiacsoport, amelynek tulajdonosa Márki-Zay Péter támogatásával indult az ellenzéki előválasztáson. A baloldal bukott miniszterelnök-jelöltje országos sajtóhálózat kialakításával próbálkozik, azt azonban nem tudni, jutott-e erre a projektre is az Amerikából érkező dollárokból – írja az Origo.

Márki-Zay Péter, az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje, a Mindenki Magyarországa Mozgalom elnöke beszéde elmondása előtt az Egységben Magyarországért eredményváró rendezvényén, a Városligeti Műjégpályán az országgyűlési választás és gyermekvédelmi népszavazás napján, 2022. április 3-án

Fotó: Illyés Tibor

Jelentős, ismeretlen eredetű összegekért hirdeti a kormányellenes tartalmait az a médiacsoport, amelynek tulajdonosa Márki-Zay Péter támogatásával indult az ellenzéki előválasztáson. A baloldal bukott miniszterelnök-jelöltje országos sajtóhálózat kialakításán ügyködik, az azonban egyelőre kérdéses, erre a projektre is jutott-e az Amerikából érkező pénzből.

Az idén nyáron elindított frisshírek.hu portál továbbra is aktív. Az alapítók állítása szerint azzal a céllal hozták létre, hogy „függetlenül és pártatlanul beszámoljanak, mind a kormány oldalról, mind az ellenzékről vagy a kisebb pártokról is”. Ám hamar kiderült, hogy a szerkesztőknek nemigen sikerült megugraniuk a pártatlanság mércéjét, ami nem csak az erősen kormányellenes hangvételű cikkekből látszik. 

A Frisshírek kiadójának - az idei választások előtt egy hónappal alapított Genesis Médiacsoport Kft-nek - a tulajdonosa, Föőr Gábor ugyanis egyértelműen Márki-Zay Péterhez kötődik. A portál lapigazgatója tavaly a Mindenki Magyarországa Mozgalom jelöltjeként indult az ellenzéki előválasztáson, és 2021 szeptemberében Márki-Zay maga ment el Zalaegerszegre, hogy személyes jelenlétével is támogassa a Frisshírek tulajának kampányát.

Föőr Gábor portálja igen aktív a közösségi médiában. A központi oldalnak több mint 10 ezer követője van és a megyei aloldalakat is több ezren követik. A különböző felületek cikkeit pedig jelentős összegeket költve hirdetik a legnagyobb közösségi felületen, elsősorban a kormányellenes tartalmakat kiemelve. Föőr Gábor csapata tízmilliós nagyságrendben költött hirdetésekre az elmúlt hónapokban, azt viszont nem tudni, milyen forrásokból futotta ezekre a reklámokra. A Frisshírek központi portálon, és a megyei aloldalakon ugyanis nem szerepelnek reklámok, így biztosan nem a sajtóban hagyományosnak számító bevételi forrásokra építenek.

A Márki-Zay Péterrel való kapcsolat azonban fölveti a kérdést, hogy vajon az ellenzék bukott miniszterelnök-jelöltjét támogató média létrehozására is költöttek-e abból a közel kétmilliárd forintból, amit Amerikából küldtek ismeretlen adományozók a baloldal idei választási kampányára.

A Frisshíreknek modellje erősen emlékezetet a Gyurcsány-párthoz közeli baloldali álhírportál, az Ezalényeg.hu modelljére. 

Nem a Frisshírek azonban az egyetlen tisztázatlan finanszírozású projekt jelenleg Márki-Zay Péter körül. A minap az Origónak nyilatkozva ifj. Lomnici Zoltán, a Századvég jogi szakértője felhívta rá a figyelmet, hogy egy jelentős választópolgári kört elérni szándékozó konzultáció megszervezése, akár postai úton vagy az utcán történő terjesztése jelentős költségvonzattal jár.

Nem zárható ki teljes mértékben, hogy a guruló dollárok áramlása a baloldalra nem fejeződött be, erre utalhat az ellenzéki mozgalom újabb nagyívű figyelemfelhívó kísérlete is" – fogalmazott az alkotmányjogász.

A teljes cikk ITT olvasható.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában