Rali

2024.04.13. 20:25

Ezúttal is elindult a Veszprém ralin a Bereczki Norbert-Géczy Tamás páros - fotókkal, videó nélkül

A debreceni duó egy méregerős Opel volánja mögött vágott neki a bakonyi murváknak.

Molnár Szilárd

Az Opel Corsa

Forrás: Czinege Melinda

A hétvégén rendezik a V-Híd Rally Hungary-t, amely a 2024-es Európa-bajnokság (ERC) nyitóversenye. A Veszprém környéki murvás pályákon nemcsak a kontinens színe-java, hanem a magyar mezőny is megméretteti magát, hiszen a verseny beszámít a magyar bajnokságba is. Utóbbiba nevezett a korábbi többszörös bajnok debreceni pilóta, Bereczki Norbert, aki állandó navigátorával, Géczy Tamással az Andrew Motorsport színeiben egy Rally4-es Opel Corsa volánja mögött vágott neki a gyorsasági szakaszoknak.

Mintha karácsony lenne

A 210 lóerős, 290 Nm nyomatékú méregzsákot egy józsai műhelyben készítették fel, a Haon pedig még a verseny előtt meglátogathatta a pilótát és navigátorát. Amikor Bereczki Norbertet arról kérdeztük, milyen érzés keríti hatalmába, ha arra gondol, hogy egy ilyen szintű technikával állnak rajthoz, a versenyző elmondta, leginkább a karácsonyi ajándékosztáshoz tudja hasonlítani, a dolgot. 

Bereczki Norbert, Géczy Tamás, rali, Opel, Veszprém
Bereczki Norbert
Forrás:  Czinege Melinda

– Szerencsére minden klasszul működik az autón, a fékhatás még annál is sokkal jobb, mint amit vártam. Meg hát ahogy megy, az egy másik dimenzió – mosolygott. –  A raliversenyen lévő kategóriák relatíve zártak, ez már régen nem arról szól, hogy valaki a garázsában egy utcai autóból fejleszt magának egy versenyautót, és amit meg tud venni hozzá, azt belerakja. Ezek az autók nagyon komoly homologizációs szabályok szerint épültek. Maximálva és minimalizálva vannak dolgok, például ennek a gépnek 1080 kilogramm a minimum tömege, aminek versenykörülmények között bármikor mérhetőnek kell lennie.

Ez egy ezerkétszáz köbcentis, turbófeltöltős, háromhengeres motorral rendelkező autó, ami egyébként csak a márkajelzésben különbözik a Peugeot-tól. 210 lóerős és 290 newtonméter a nyomatéka, ami egy nagyon markáns teljesítmény.

Az előző autónk, amivel versenyeztünk, az 185 lóerő és 108 Nm volt, tehát ez jóval erősebb. Mivel együtt versenyzünk az Európa-bajnokság mezőnyével – centiméterre pontosan ugyanaz a táv, ugyanazok a körülmények – így szombatom szinte biztos, hogy lámpával kell mennünk, hiszen sötétben fejezzük be a napot – mondta el Bereczki Norbert.

Bizalom nélkül nem menne

A debreceni pilóta régi társával és jó barátjával, Géczy Tamással nevezett ezúttal is. A páros remekül össze van szokva, gyakorlatilag félszavakból megértik egymást, amire a nagy tempó miatt óriási szükség is van az itiner diktálásakor. – A verseny előtt a legfontosabb feladatok közé tartozik az autó és saját magunk felkészítése, az adminisztráció előkészítése, elvégzése, valamint a versenyinformációk begyűjtése – ismertette Géczy Tamás. – Visszanézzük a korábbi években megrendezett versenyek belső kamerás felvételeit is. Nagyon fontos a pályabejárás, ahol testközelből felmerjük, megismerjük a pályákat, de ennél a versenynél például maximum 70 km/h-val, és összesen kétszer lehet végigmenni a rajt előtt. Ez alatt a két áthaladás alatt kell nekünk azt kell lejegyzetelni, amit a pilóta diktál.

Ezt a felírt itinert kell majd a versenyen a rázkódás közben visszaolvasnom úgy Norbinak, hogy annál a nagy sebességnél is fel tudja dolgozni az információt, és még is tudja valósítani a hallottakat.

Ha jó lesz a ritmusa ennek, akkor gyorsan tudunk majd menni mind a 192 kilométeren keresztül – ecsetelte a navigátor, aki azt is elmondta, a kanyargós részeken sokszor nem tud felnézni az itinerből.

Bereczki Norbert, Géczy Tamás, rali, Opel, Veszprém
Géczy Tamás
Forrás:  Czinege Melinda

– Annyira gyorsan kell az információkat közölni, hogy szinte tényleg folyamatosan olvasok, csak néha tudok felpillantani, általában csak a hosszabb egyenes szakasznál szoktam fölnézni a jegyzeteimből. Maximálisan megbízunk egymásban, szerintem ezért is ülünk egymás mellett, különben nem működne ez a dolog. Neki meg kell bíznia abban, hogy én biztos jól mondom vissza a pályabejáráson általa lediktált dolgokat, és nekem is meg kell bíznom abban, hogy amit lediktált, azt utána meg is tudja valósítani a versenyen – nyilatkozta a navigátor. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában