Olvasói megkeresés

2024.01.20. 07:00

Ez az oka annak, hogy többen is nulla forintos villanyszámlát kaptak Hajdú-Biharban

Sokan fellélegezhetnek, ha nulla forint szerepel az áramszámla csekkjén, azonban nem árt óvatosan, fenntartásokkal kezelni a helyzetet.

Gubányi Patrik

Az OPUS TITÁSZ ügyfeleinek kis százalékánál számlázási nehézségek fordultak elő

Forrás: Illusztráció / MW-archív

Az utóbbi hónapokban a vármegyénkben több olvasónkhoz is nulla forintos villanyszámlát postáztak ki, melyet valaki örömmel, míg mások gyanúval fogadtak. Akadtak olyanok is, akiknek az éves elszámolásukon sem szerepelt összeg, ez viszont már a legtöbb emberben aggodalmakat keltett. 

Kiderült, az eset hátterében azok érintettek, akiknek úgynevezett SMART mérőórájuk van felszerelve. Ez egyfajta távleolvasási rendszer internetes alapon, melynek használatával a fogyasztók egyszerűen, gyorsan hozzáférhetnek az áramfogyasztási adataikhoz. A fogyasztást a mérőóra automatikusan beküldi a központnak, mely alapján kiállítják és kipostázzák az aktuális számlát.

– A gond csak az, hogy a legtöbben nem gondolnak bele, hogy hiba lehet a háttérben, és egyszerűen csak örülnek neki, hogy nem kell fizetni. Viszont, ha kijavítják a problémát, megeshet, hogy a több hónap alatt felhalmozott számlát egyszerre kapja meg a fogyasztó, ami akár több mint százezer forintra is rúghat. Aki nem előrelátó, és nem tesz félre pénzt, hamar csalódás érheti, ha hirtelen a „semmiből” egy húzós összeget kell kifizetnie. Mindez azért is fontos, mert sokan élnek szegény körülmények között, akik közül többen pórul járhatnak, ha nem lesz megtakarításuk a számlára – mondta el portálunknak egyik olvasónk, hozzátéve, kereste az ügyben az illetékeseket, de érdemi választ nem kapott a problémájára.

Tudnak a problémáról az Opusnál

Az ügyben megkerestük az OPUS TITÁSZ Zrt-t, melyet többek között arról kérdeztünk, tudnak-e a fennálló problémáról, illetve mikor állhat helyre a rendszer. Érdeklődtünk, hogy amennyiben egy fogyasztó egyben kapja meg a többhavi számláját, lesz-e lehetősége részletben fizetni. Kérdéseinkre a társaság az alábbi választ fogalmazta meg:

2023. október 1-től az OPUS TITÁSZ Zrt. működési területén átvette az áramhálózati és műszaki ügyekkel kapcsolatos ügyfélszolgálati tevékenységet az E.ON Ügyfélszolgálati Kft.-től. Ezen változások során az ügyfelek fogyasztási hellyel kapcsolatos adatai is átkerültek az OPUS TITÁSZ Zrt. újonnan kiépített ügyfélszolgálati rendszerébe, azonban az ügyfelek – így a SMART mérővel rendelkezők is – a számláikat továbbra is az egyetemes szolgáltatójuktól vagy kereskedőjüktől kapják.

Továbbá kiemelték:

Gondos előkészítő munka ellenére sajnos az ügyfelek kis százalékánál számlázási nehézségek fordultak elő. Ezek javítása folyamatosan, az érintett vállalatok együttműködésében kiemelten történik. Az ügyfeleiknek okozott kényelmetlenségért ezúton is elnézést kérnek, a hibák javítását kiemelten kezelik.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában