2023.03.06. 13:14
Sikeresen abszolválták továbbképzésüket a Hajdú-Bihar vármegyei ügyintézők
A kormányablakok hatékonyabb, ügyfélbarátabb működése érdekében indított ügyintézők számára továbbképzéseket a Miniszterelnökség.
A csoport sikerrel vette az akadályokat a továbbképzésen
Forrás: Czinege Melinda
Hajdú Bihar vármegyében húszan teljesítették sikeresen a szükséges vizsgákat és vették át okleveleiket hétfő délelőtt Debrecenben.
A közigazgatás az állam szervezésének és működésének az alapja. Ha állam van, minden van. Hatékony közigazgatás nélkül nincs szolgáltató állam, nincs versenyképes gazdaság, nincs fejlődés
– emelte ki köszöntőjében Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárságának ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa. Elmondta, az elmúlt tíz évben a kormányzat alapjaiban építette újjá az államrendszert, amelyet korszerű közigazgatásra, átlátható működésre, ügyfélközpontú szolgáltatásokra és értékelvű közszolgálatra alapozott. 2011-ben 29 kormányablak működött 29 ügykörben, ma már a számuk meghaladja a 314-et és több mint 2500 ügyet intéznek ezek munkatársai.
– Az ország lakosságának kétharmada lakik olyan településen, ahol működik kormányablak, de ahol nem, oda kormányablakbuszok járnak, mely utóbbi igazi hungarikumnak számít, egyedülálló kezdeményezés – fogalmazott.
Hozzátette: tavaly mintegy 14 millió 300 ezer ügyfél fordult a kormányablak ügyintézőihez. A Hajdú-Bihar vármegyei ügyfélforgalom meghaladta a 781 ezret, ami az országos átlag feletti.
Sikeresen abszolválták továbbképzésüket a Hajdú-Bihar vármegyei ügyintézők
Fotók: Czinege Melinda– Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld! – idézte a Csillagok Háborúja eredeti trilógiájából Yoda mester szállóigévé vált szavait Árokné dr. Toma Krisztina, Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója utalva arra, hogy a kormányhivatalok munkatársai mindig pontosan, magas szakmaisággal végzik munkájukat.
A vármegyében összesen 19 kormányablak működik, melyekben 210 ügyintéző fogadja az ügyfeleket. A legutolsót tavaly alakították ki Nádudvaron. Felidézte, a kormányablakok kialakításakor komoly kompetenciamérést végeztek az okmányirodai (későbbi kormányablakos) dolgozóknál. Minderre azért volt szükség, mert ez egy kivételes munkakör, ahol személyesen találkoznak az ügyfelek jelentős részével. Kimagasló kommunikációs, konfliktuskezelési készség kell hozzá.
Ez egy egyedi munkakör a kormányhivatalnál, hiszen azonnal, helyben kell kezelnetek az ügyfelek problémáit. Ezért fontos, hogy a tudást és a tapasztalatot a folyamatos változó jogszabályi környezetben el tudjátok mélyíteni, hogy helyt tudjatok állni
– hangsúlyozta.
A Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkársága felügyeletével és szakmai irányításával egy 14 napos jelenléti képzést szerveztek a kormányhivatalok országosan 20 kormányhivatalban 25 képzési csoportban összesen 242 oktató bevonásával. A továbbképzési programban résztvevők közül 20-an vették át okleveleiket hétfő délelőtt.
BS