2021.11.17. 07:00
Több helyen is gyorsulna a 35-ös főút forgalma
Körforgalommal és 2x2 sávosítással javítanának a 35-ös tempóján.
20201118 Debrecen fotó: Kiss Annamarie KA Hajdú-Bihari Napló A Jobbik Magyarországért Mozgalom sajtótájékoztatója a 35-ös főút Józsa és Debrecen közötti szakaszának 4 sávosításáról.
Fotó: Napló-archív
Az M35-ös autópálya debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet felé történő bekötése hamarosan megvalósul, ezzel együtt a megépülő új csomópont lehetővé teszi a józsai településrész közvetlen autópálya-kapcsolatát, ami további távlati fejlesztési lehetőséget jelenthet – számoltunk be korábban a fejlesztésről. A beruházással a 35-ös számú főút debreceni bevezető szakaszán tapasztalható nagy fokú forgalmat is csökkentenék.
– Az M35-ös autópálya felsőjózsai, úgynevezett „BMW-lehajtója” nemcsak összeköttetést biztosít majd az autógyár telephelye felé, de a város tervei szerint ráhajtási lehetőséget is kialakítanánk a 35-ös főútról a józsaiaknak és a böszörményieknek az autópályára, ami nagyjából a józsai temetővel átellenben valósulhatna meg – mondta el Kósa Lajos országgyűlési képviselő a témában.
„Ha ezt a nyomvonalat kialakítjuk, az a Józsától az elkerülőig tartó forgalomra is hatással lesz, ahonnan már 2x2 sávos a 35-ös főút Debrecenig.”
– Távlati cél ugyan, de tervezzük az elkerülőig is a 2x2 sáv kialakítását, amellyel egy jóval intenzívebb forgalom jelentkezne a városba befelé és kifelé egyaránt – folytatta a képviselő.
Kósa szerint jelenleg két olyan kereszteződés is van a Böszörményi úton, amely ezt lassítaná.
Az egyik a József Attila, Menyhárt térnél található balra fordulási lehetőség, ami több esetben is megakasztja a zöldhullámot, jellemzően a reggeli és az esti órákban tapasztalható csúcsban. A másik ilyen terület a Branyiszkó utcai kereszteződés a javítóintézetnél, amely ráadásul lámpával ellátott kereszteződés, ahol szintén egy teljes sávot tart fel időnként a „balrázási” lehetőség.
Ezeket érdemes lenne a jövőben megvizsgálni, hiszen látható, hogy egyre több az autó az utakon, az útkapacitás áteresztő képességének növelése tehát elengedhetetlen
– jegyezte meg a politikus. Hozzátette: a város természetesen folyamatosan reagál ezekre a kihívásokra, eddig is számos kapacitásbővítő beruházást hajtott már végre Debrecen. Legutóbb a Békessy-kanyarodósáv kialakítása javított a Böszörményi út forgalmán, de a városon belül a Bem téri csomópont, valamint a Bethlen utcai fejlesztés is a gyorsabb haladást célozza. Az építés, átalakítás mellett a korábban példaként említett forgalomszervezési problémák kiküszöbölésével tudjuk mindezt segíteni.
A 35-ös főút forgalmával kapcsolatban a képviselő emlékeztetett a Debreceni Konzultációra, amely során a helyiek több közlekedéssel kapcsolatos észrevételt is tettek, az egyik ilyen a Szordasi úti kereszteződés, ami a reggeli és a délutáni idősávban rendkívül terhelt.
– Ezen a szakaszon a már említett 2x2 sávosítás mellett vizsgáljuk egy körforgalom kialakításának a lehetőségét is, ami azért különösen fontos, mert Alsójózsán, az említett útnál egy teljesen új lakópark jött létre, emellett a Harstein-kertben is egyre többen laknak, szinte kertvárossá alakult – zárta Kósa Lajos.
MI