Közlekedés

2020.09.16. 08:12

Már működik az ebesi jelzőlámpa, de még dolgoznak a problémán

Az ebesi lehajtó közlekedésirányító lámpáiba még az idén beszereli a Közút az érzékelőket.

Fotó: Kovács Péter

Hetekig sárgán villogott a forgalmat irányító jelzőlámpa Ebesen, a településről kivezető út és a 4-es főút kereszteződésében. A várakozási idő így a közlekedési táblák, valamint a kocsiáradat nagysága szerint alakult. Néhány napja ismét a lámpák irányítanak, de mint azt Szoták Zoltántól, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatójától megtudtuk, ez is csak ideiglenes megoldás.

Kezdjük azonban az elején a történetet, ott, amikor lényegében amellett, hogy balra szinte lehetetlen volt kanyarodni a főútról, reggel a Hajdúszoboszló, este a Debrecen felől érkezők vártak több lámpaváltást a négyesen.

Fotó: Kovács Péter

Ha kell, új programot írnak

– A forgalomirányító detektorok meghibásodása miatt az ebesi csomópontban gyakran alakultak ki torlódások. Az utóbbi időszakban jelzéseket kaptuk, hogy nagyon nagy a torlódás. A rendőrség is külön kérte, hogy kapcsoljuk ki a lámpát, hadd haladjon a forgalom magától. Ezt mi ekkor meg is tettük – részletezte a problémát Szoták Zoltán.

Fotó: Kovács Péter

– Torlódás keletkezett reggel Hajdúszoboszló felől Debrecen irányába, délután pedig kifelé, továbbá Ebesről nehezen tudtak kikanyarodni a reggeli csúcsidőszakban, vagy éppen balra bekanyarodni a településre. Főleg a balra irányok voltak nagyon problémásak. Mint a vizsgálatok kiderítették, az egész csomópontban meghibásodott a detektoros irányítás. Ha jól működne a program, akkor a főirányra mindig adna időt, de oldalirányba, vagy a 4-es főútról lekanyarodva csak akkor, ha ott áll jármű, és azt érzékeli. Ezt azonban sokszor nem érzékelte, kevesebb zöld időt juttatott az egyes sávokra. A kollégáim olyan forgalomirányító programot írtak, ami levezetné a forgalmat, de az nem detektoros irányítású. A forgalomérzékelők azonban szükségesek, azokat még ebben az évben beszereljük. A jelenleg már működő jelzőlámpákat úgy fogjuk beállítani, hogy ha kell, akkor a délelőtti és a délutáni csúcsidőszakra is külön program szerint, az adott helyzethez megfelelően lássák el feladatukat. Be kell avatkoznunk a forgalomirányításba, mert a kereszteződésben minden irányban csak egy sávon tud haladni a forgalom, nincsenek tartalékok. A detektorok beszerelésével majd a forgalom nagysága szerint működnek az útkereszteződés jelzőlámpái.

KZS

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában