Lezárás nem lesz, terelés igen

2020.06.02. 14:19

Ötágú körforgalom épül Debrecenben

A Mikepércsi úton folytatódik az állami utakat is érintő közlekedésfejlesztési program, december végéig felépül az új csomópont.

Fotó: Molnár Péter

Fotó: Molnár Péter

A 47-es számú főút városi bevezető szakaszán új, ötágú körforgalom építése kezdődött el a napokban. A részletekről sajtótájékoztatón számolt be 47-es főút és a 4808-as hosszúpályi bekötő út kereszteződésénél Papp László, Debrecen polgármestere és Szoták Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója.

A polgármester emlékeztetett, akik visszatekintenek az elmúlt 4-5 év eseményeire, azok láthatják, hogy a város és az állam, az önkormányzat és a kormányzat milyen erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy az ország keleti részének központjaként működő Debrecen közlekedési szempontból is be tudja tölteni a régió központi szerepét. Papp László kiemelte, a gazdasági fejlődés sok területen hoz magával hatásokat, ilyen például a közlekedés, s míg néhány évvel ezelőtt a déli gazdasági övezet területe nem volt más, mint mezőgazdasági termőterület, mára a három gyár közül egy működik, kettő pedig épül.

„Biztos vagyok abban, hogy a következő években a régió egyik meghatározó iparterülete lesz ez. Az itt található iparterület a belső fejlesztéseken túl külső, a város közlekedési rendszeréhez tartozó egyéb fejlesztési elemeket is előrehozott”

– nyomatékosított Papp László, majd hozzáfűzte, az elmúlt három esztendőben, 2017 és 2020 között ez a harmadik olyan fejlesztés a 47-es főúton, mely részben az iparterület, részben a városi közlekedés szempontjából is meghatározó jelentőséggel bír.

– 2017-ben adtuk át ugyanis a 481-es főút, szakaszát, mely összeköti az M35-ös és az 47-es főutat, tavaly ősszel adtuk át azt az osztályozós csomópontot, mely a Krones gyára mellett épült fel és már most biztosítja a beközlekedést a déli iparterületre. Most pedig elkezdődik annak a turbókörforgalomnak az építése, mely valójában a déli gazdasági övezet főbejárata lesz. Egy viszonylag nagy forgalmú csomópont ez, mely – a Magyar Közúttal történt közös megállapodás értelmében – nem osztályozós csomópont lesz, így a megnövekvő forgalmi igényeket is képes lesz kiszolgálni – magyarázta Papp László.

Lezárás nem lesz, terelés igen

Mint a polgármester elmondta, a fejlesztést Debrecen önkormányzata és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közösen valósítja meg, nagyjából 50-50 százalékos költségviselés mellett a beruházás teljes költsége 1,1 milliárd forint lesz.

„A munkálatok érdemi része most kezdődik, és várhatóan december végén adják majd át”

– tette hozzá. Papp László végezetül hangsúlyozta, arra kéri az ott közlekedőket, hogy legyenek türelemmel tekintettel ara, hogy a 481-es főútnak köszönhetően van lehetőség kikerülni az építési szakaszt. – Haladunk tovább a város közlekedésfejlesztési programjában, a következő időszakba a újabb jelentős csomópontok átépítésével fogunk jelentkezni – nyilatkozta Debrecen polgármestere.

Szoták Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója kiemelte, december 23-án kell elérnie a kivitelezőnek a műszaki átadást, de természetesen az időjárási körülmények befolyásolhatják ezt az időpontot. – Bízunk benne, hogy a kivitelező mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a közlekedés zavartalan legyen, és hogy a lehető legjobb minőségben építi meg a körforgalmat. Szoták Zoltán kiemelte, lezárás semmiképp nem lesz, de sebességkorlátozásra, kisebb helyi terelésekre és jelzőlámpás, jelzőőrös irányításra mindenképp számítani kell.

SZD

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában