Helyi közélet

2016.03.22. 09:37

Mit? Honnan? Mennyiért?

Debrecen - Húsvétra készülődve: az ötvenen túliak több sonkát vásárolnak, mint a fiatalabbak.

Debrecen - Húsvétra készülődve: az ötvenen túliak több sonkát vásárolnak, mint a fiatalabbak.

Tavaly nőtt Magyarországon a szezonális édességekre, és a húsvéti sonkára fordított költés, igaz ebben közrejátszott mindkét termékcsoportban az átlagár emelkedése is – állapította meg a GfK legfrissebb felmérése.

Főként hipermarketben

A beszerzés fő helyszínét a hipermarketek jelentik. A húsvéti időszak elengedhetetlen termékei a csokoládéfigurák, a meglepetést tartalmazó tojások, valamint a hagyományos édességcsomagok. E húsvéti édességekből a háztartások által vásárolt mennyiség az elmúlt két év során nőtt. A tavalyi szezont tekintve a piac mennyiségbeli bővülésében – mind három szegmens esetében – közrejátszott a vásárlói kör bővülése. Az édesség mellett az ünnepi időszak másik hagyományosan fontos terméke a húsvéti sonka. Míg a tavalyi év egy átlagos hónapjában ötből egy háztartás vett sonkát, addig a húsvéti szezonban a háztartások négyötöde vásárolta a termékkategóriát. A 2014-es húsvéti szezonhoz képest mintegy 10 százalékkal többet költöttek a magyar háztartások sonkára a tavalyi szezonban: egy vásárlás alkalmával átlagosan 1228 forintot.

És hentesboltban

Az idősebb korosztály fontos célcsoportja a húsvéti sonkának, a háztartások által megvásárolt mennyiség 72 százaléka 50 évesnél idősebb vásárló kosarába kerül. A háztartások jövedelmi szintje kevésbé befolyásolja a sonkavásárlási szokásokat; megfigyelhető ugyan, hogy a magasabb jövedelmű rétegek valamivel nagyobb arányt képviselnek a megvásárolt mennyiségből, viszont a különbség a teljes napi fogyasztási cikk piacon betöltött súlyukhoz képest nagy eltérést nem mutat. A szezonális édességekhez hasonlóan a hagyományos ünnepi fogásnak számító sonka beszerzésének fő forrása is a hiper- és szupermarket csatorna. A megvásárolt sonka mennyiségének közel fele származik ezekből. Nem szabad megfeledkezni azonban a hentes és húsáru boltok szerepéről sem, hiszen a háztartások által megvásárolt húsvéti sonka több, mint hatoda ebből az üzlettípusból származik. A hentesboltok szerepe a húsvéti szezonban hasonló, mint a szupermarketeké.

HBN


Debrecen - A húsvét az év első olyan ünnepe, amely megnöveli az élelmiszer-vásárlásokat.


Debrecen - Az új stratégia emelkedő pályára állíthatja a ma még egy helyben topogó ágazatot.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában