Helyi közélet

2015.07.08. 17:44

Meg kell párolódni!

<em>A minap, kora délután, az „ereje teljében lévő kánikulában” felszálltam az egyik debreceni helyi járatú buszra. Azonnal éreztem, hogy valami nincs rendben az utazási körülményekkel. Hiába búgott hangosan a légkondi, hűvös levegő helyett meleg keringett.</em> Orosz Csaba írása.

A minap, kora délután, az „ereje teljében lévő kánikulában” felszálltam az egyik debreceni helyi járatú buszra. Azonnal éreztem, hogy valami nincs rendben az utazási körülményekkel. Hiába búgott hangosan a légkondi, hűvös levegő helyett meleg keringett. Orosz Csaba írása.

Mindenkiről patakokban folyt az izzadtság. Olyan volt, mintha a hűtés helyett a fűtés gombot nyomta volna meg a buszvezető. Amikor a piros lámpánál, a tűző napon sokáig állt a jármű, többen rosszullétre panaszkodtak. Megpróbáltam elhúzni egy ablakot, de nem sikerült, be volt zárva. Mások is így jártak. Ezt látva egy nő előrement a vezetőhöz, és arra kérte, csináljon valamit, mert ezt az 50-60 fokot nem lehet bírni. A sofőr matatott valamit a műszerfalon, majd a lábunknál kicsit hűvösebb jött elölről, de a probléma nem oldódott meg, csak enyhült némileg. A közlekedési társaság szabályai szerint amikor a hőmérséklet meghaladja a 26 Celsius-fokot, a járművezetőnek kötelező bekapcsolni a klímaberendezést. Amikor 26 fok alatt marad, a sofőrnek ki kell nyitni az ablakok kis zárait. Ekkor inkább a 36, mintsem a 26 fokhoz közelített az utcai hőmérő higanyszála. Nem értem, hogy ha elromlott a légkondi, miért nem állt ki a busz a forgalomból? Az utasok főjenek meg a saját levükben? A járművezető nem ért a szerkezet kezeléséhez, esetleg elhagyta az ablakkulcsokat? Kevés az emberség? Megjegyzem, hogy a légkondival fűtés jelenségét már az új villamosokon is tapasztaltam. Ott sem esett jól!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában