Helyi közélet

2015.03.23. 19:47

Megszűnhetnek a tengelytörő gödrök

Hajdú-Bihar - A megyében 400 milliót, Debrecenben ennél jóval kevesebbet kell fordítani kátyúzásra.

Hajdú-Bihar - A megyében 400 milliót, Debrecenben ennél jóval kevesebbet kell fordítani kátyúzásra.

Az enyhébb és kevésbé csapadékos időjárásnak köszönhetően ezen a télen jóval kevesebb kátyú alakult ki megyénk útjain, mint a korábbi években, így a Magyar Közút Zrt. és a debreceni polgármesteri hivatal illetékes osztálya is kedvező helyzetképet festhetett a jelenlegi állapotokról. A Hajdú-Biharban található gyorsforgalmi utak jó állapotban vannak akárcsak a főutak, viszont az alsóbbrendű utak 63 százaléka rossz állapotú, így főleg ezeken a szakaszokon a legnagyobb a kátyúzási igény - tudtuk megy Pécsi Norberttől, a Magyar Közút Zrt. kommunikációs osztályvezetőjétől.

7800 tonna meleg aszfalt

Az enyhébb és kevésbé változékony téli időjárás nyomán nem keletkeztek tömeges burkolathibák, mint azt a Magyar Közút Zrt.-től megtudtuk. Ettől függetlenül bár ideiglenes jelleggel, azaz hideg aszfaltozással, a megye 1537 kilométernyi közúthálózatán folyamatosan végezték a balesetveszélyes kátyúk kijavítását. A cég kommunikációs osztályvezetője azt is közölte, hogy a keverőtelepek beindulásával ütemezetten megkezdik a tartósabb, meleg aszfaltos kátyúzást. Idén 7800 tonna meleg aszfalt bedolgozását tervezik összesen 385,7 millió forint értékben. Hozzátette, sokan azt gondolják, hogy minden kátyúért ők felelnek, de a valós helyzet, hogy a Közút kezelésében összesen 32 ezer kilométernyi út van, míg az önkormányzatok 170 ezer kilométerért felelnek.

Forgalmas helyeken

A megyeszékhely közigazgatási területén található, több mint 500 kilométernyi önkormányzati kezelésű utak burkolata és szerkezete 60-70 százaléka elöregedett. Felújításukra, átépítésükre elsősorban valamilyen beruházáshoz kapcsolódóan kerülhet sor - kaptuk az információt a debreceni polgármesteri hivataltól.

Az önkormányzati tulajdonban lévő utak karbantartására idén összesen 200 millió forint áll rendelkezésükre út és járdajavításokra. A város idei költségvetésében nagyobb felületű útjavításokra további 50 millió forintot terveztek be nyári ütemezéssel. A beavatkozások helyszíneit jelenleg mérik fel. A kátyúzási munkák jellemzően a nagy forgalmú, tömegközlekedéssel érintett, régi építésű, vagy régen felújított útszakaszokon történnek, és ezek elsődleges célja a balesetveszély elhárítása.

Már tartósabb módon

Az út- és járdahálózat hibáit az önkormányzat által megszervezett útellenőri szolgálat 4 dolgozójának kell észlelni útkategóriától függően, napi beutazási ütemterv szerinti ellenőrizéssel. Az azonnali balesetveszély elhárítása érdekében a hibás útrészt előbb közúti jelzőtáblával jelölik meg, majd gondoskodnak a kátyú kijavíttatásáról. Miután az aszfaltkeverő telepek minden év december közepétől március közepéig karbantartás miatt leállnak, eddig a kátyúzási munkákat hideg aszfalttal végezték a balesetveszély elhárítása miatt. Hétfőn viszont már a város több pontján is kátyúztak meleg aszfalttal.

HBN-ÉP

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában