2017.09.08. 17:17
Lobbik harca
<em>Hol vagyunk már attól, amikor az autónk csomagtartójába szerelt gáztartály jelentette az alternatív hajtást Magyarországon? Pedig nem is olyan régen még az volt a módi, hogy ha valakinek elege lett a benzines járgánya falánkságából, akkor átállított egy kapcsolót és máris autógáz-üzemmódban suhant tovább</em>. Petneházi Attila írása.
Hol vagyunk már attól, amikor az autónk csomagtartójába szerelt gáztartály jelentette az alternatív hajtást Magyarországon? Pedig nem is olyan régen még az volt a módi, hogy ha valakinek elege lett a benzines járgánya falánkságából, akkor átállított egy kapcsolót és máris autógáz-üzemmódban suhant tovább. Petneházi Attila írása.
Más kérdés, hogy a gázautózás térhódításának hosszú időn keresztül ugyanaz (a töltőállomás-hálózat hiánya) vetett gátat, mint napjainkban a tisztán elektromos üzemű négykerekűek terjedésének.
Időnk sem lesz megszokni a zöldrendszámos e-mobilok látványát, és máris jönnek az önvezető autók. Ez azonban csak a felszín, a folyamat megértéséhez érdemes mélyebbre ásni. Bármiféle alternatív hajtás, illetve üzemanyag kifejlesztését évtizedeken keresztül csírájában fojtotta el az olajlobbi, és csak nemrégiben jött el egy olyan fordulat, hogy a környezetvédelem szempontjai felülírták az „olajbárók” ez irányú törekvéseit.
Miközben az elektromos autók világhódító útjukat járják, eszébe jut-e valakinek, hogy melyik országban miből állítják elő az áramot, amivel azután oly’ bőszen védjük a környezetet? Németország például úgy döntött, hogy atomerőművek helyett hagyományos erőművekben termeli meg az elektromos energiát. Ez viszont azt jelenti, hogy ha a németek kétmillió gépjárművet máról holnapra e-hajtással szerelnének fel, az bizony elviselhetetlen terhet róna a környezetre.