Autó - Motor

2013.04.05. 09:48

Red dot dizájn díjat nyert az itthon egyre kedveltebb új Mazda6

Leverkusen, 2013. április 4. Az új Mazda6 elnyerte a híres, nemzetközi red dot dizájn díjat kiemelkedő formatervéért. A Mazda zászlóshajójának legújabb elismerése híven tükrözi a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv sikerét. A független dizájn-szakértőkből álló, 37 fős zsűri 9 szempont szerint értékelte a versenyző termékeket; az új Mazda6 formatervezési innovációival győzte meg őket.

Leverkusen, 2013. április 4. Az új Mazda6 elnyerte a híres, nemzetközi red dot dizájn díjat kiemelkedő formatervéért. A Mazda zászlóshajójának legújabb elismerése híven tükrözi a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv sikerét. A független dizájn-szakértőkből álló, 37 fős zsűri 9 szempont szerint értékelte a versenyző termékeket; az új Mazda6 formatervezési innovációival győzte meg őket.

Véleményük szerint a KODO – melyet a prédájukra ugró vadállatok energiája inspirált – az erőteljes fellépéssel és agilitással jól szimbolizálja a Mazda megközelítését, amely szembe megy a konvenciókkal, hogy minél jobb autókat építhessen.

A red dot dizájn díjról Az 1955-ben, a németországi észak-rajna-vesztfáliai dizájn centrumban alapított red dot dizájn díj egyike a legnagyobb nemzetközi elismeréseknek. A díjat terméktervezés, dizájn-koncepció és kommunikációs dizájn kategóriában osztják ki.

Az új Mazda6-ot a „red dot díj terméktervezés 2013” kategóriában 54 ország 1865 gyártójának 4662 pályázata közül választották elsőnek, és a díjat a vállalat július 1-én veheti át az esseni Aalto Színházban. A modell megérdemelt privilégiumként viselheti a világon mindenhol elismert, kiemelkedő formatervű termékeket jelző red dot jelvényt. „Az új Mazda6-tal az volt a célunk, hogy felkeltsük az autót megfigyelők érzékeit, kövessék szemükkel az autót, amely kiegyensúlyozottságával és arányaival visszautasíthatatlan vágyat kelt arra, hogy beleüljenek és vezessék” – mondta Peter Birtwhistle, a Mazda európai kutatás-fejlesztési részlegének főtervezője.

„A red dot díj rangos bizonyíték arra, amit a Mazdánál a KODO merész kifejezőerejével elértünk” Az új Mazda6 nemcsak nemzetközi szinten, hanem hazánkban is sikereket arat. A hazai forgalmazás megkezdése óta a felső-középkategóriás autók szegmensében 6,9%-ot (forrás: Datahouse Kft.) ért el, ezzel belépett a Top5 legkedveltebb cégautó közé. Az autót vásárlók fele-fele arányban választják a benzin- ill. dízelmodelleket, többnyire Sedan karosszériával, Meteor ezüst színben, a legfelsőbb felszereltségi szinten (Revolution), amely tartalmazza SKYACTIV TECHNOLÓGIA újításait, az i-ELOOP fékerőenergia visszavezető rendszert, valamint az i-Activsense rendszereket, melyek segítségével az autó biztonságosabban és kényelemben vezethető.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!