Autó - Motor

2012.09.13. 08:33

A Nissan TeRRA SUV koncepcióautó a terepre is elviszi a fenntartható fejlődést

PÁRIZS - A Nissan TeRRA SUV koncepcióautót, melyet a Párizsi Autószalonon fognak bemutatni szeptember 27-én, a Nissan kétféle - a SUV-ok és az elektromos autók terén megnyilvánuló - erősségét egyesíti egy autóban, amely egyaránt elemében van a vad terepen és ha halkan siklik a kifinomult városi környezetben.

PÁRIZS - A Nissan TeRRA SUV koncepcióautót, melyet a Párizsi Autószalonon fognak bemutatni szeptember 27-én, a Nissan kétféle - a SUV-ok és az elektromos autók terén megnyilvánuló - erősségét egyesíti egy autóban, amely egyaránt elemében van a vad terepen és ha halkan siklik a kifinomult városi környezetben.

Innovatív 4x4-es, tüzelőanyagcelláról táplált elektromos hajtásláncával és atletikus külsejű, kompakt külső méretei ellenére felejthetetlen megjelenésével a TeRRA izgalmas új területre viszi el a fenntartható mobilitást.

Az „egyetlen és egyedüli zéró-emissziós SUV" víziójával megszületett TeRRA a Nissan sikeres városjáró SUV-jeire és crossover autóira - mint pl. a Muranora és a Qashqaira - épít, és bizonyítja, hogy a zéró-emissziós technológia terén megszerzett szakértelme szélesre tárja az utat a tüzelőanyagcella felé. A fiatal, energikus vevők számára tervezett TeRRA az öko-megoldások iránti vonzalmukra adja meg a választ, miközben mindenféle útviszonyok közepette biztonságos vezethetőséget nyújt.

"Az volt a kihívás, hogy a Nissan SUV-ok és crossoverek területén megszerzett erősségeit átvigyük a zéró-emissziós korszakba is; a zéró-emissziós mobilitás útján a tüzelőanyagcella jelenti számunkra az újabb határt"- mondta Francois Bancon, a Nissan termék-stratégiáért és tervezésért felelős részlegének igazgatója. "A SUV-okkal kapcsolatos új megközelítés, hogy ne legyenek olyan kemények és nagyok, mint amire a sivatagban szükség van, de alkalmazkodjanak a városi élethez. Az egyedi, átlós ülés-elhelyezés a kivételes láthatóságnak köszönhetően izgalmas vezetési élményt kínál, és azt az érzést táplálja, hogy a vezető minden körülmények között ura a járműnek."

Kívül kemény, belül meleg és hívogató

"Az észak-európai fiatal vevők életstílusából merítettük az inspirációt"- magyarázza Shiro Nakamura, a Nissan vezető alelnöke és kreatív vezetője. "Meghallottuk a fenntartható mobilitás iránti igényüket, amely azonban mindenhová elviszi őket, ahová el szeretnének jutni."

„Megvizsgálva az elképzelésünket erről a természetes térről és a külső megjelenésről, újra-definiáltuk a SUV-örökséget, amennyiben sokkal erőteljesebb külsőt alkalmaztunk, amely kifejezi a zéró-emissziós jövőről alkotott víziónkat is" - mondta Nakamura.

"A SUV-ok formai kifejező eszközei közül itt vannak a nagy kerekek, a magas öv-vonal, a vastag ablakoszlopok. A kerék-kivágások feletti hangsúlyos sárvédők közötti karcsú derékkal és a szoborszerűen megformázott motorháztetővel azonban olyan „burkolt szerkezetet" hoztunk létre, mint a bőr alatt látszó izomzat. Az éles sarkok, rövid túlnyúlások és az alakhoz igazodó lámpák tiszta, magabiztos kiállást eredményeznek. Az autó alsó részét aerodinamikai szempontból kedvező, teljesen sík fenéklemez védi, amely ráadásul a tekintetet vonzó színezésű - ez teszi teljessé azt, amit „modern keménységnek" nevezünk."

Nyissuk ki az ajtót, és a kemény külső megjelenés meglepően meleg és hívogató belsőre vált át. Az ajtó térben formázott borítása világos fa és színes akril érdekes mintázatú kombinációja. Vállmagasságban fémkeret veszi körül az utasteret, ami biztonságérzetet ad a TeRRA utasainak. A fa/fém kontraszt folytatódik a műszerfalon is, a bükkfa-akril kombináció puha melegséget áraszt. A vezető oldalán a kormány- és műszerkonzol a műszerfal tiszta vonalvezetését megszakítva finoman emelkedik ki a vezető elé.

A megszakítás nélküli digitális tér...

 A vezető egyedi kialakítású műszer-együttessel néz szembe. Ez egy elektronikus táblagép - ugyanolyan, mint a ma népszerű hordozható eszköz -, amely egyben „digitális kulcsként" szolgál. Beszálláskor a vezető csatlakoztatja a helyére, kiszálláskor pedig kiveszi. A TeRRA-hoz csatlakoztatva a táblagép alap-megjelenítése mutatja a sebességet és a többi fontos információt. A vezető azonban könnyedén átkapcsolhat a szórakoztatásra, kommunikációra, navigációra és további nézetekre. Az autón kívül az összes olyan funkcióval rendelkezik, amit egy táblagéptől elvárunk, ráadásul folyamatos kapcsolatban marad az autóval. Az alapötlet a megszakítás nélküli információ és kommunikáció az úton és mindenütt máshol is.

...friss perspektívát ad az úton

A TeRRA megszakítás nélküli kommunikációs kapcsolatban lévő vezetője elöl és szinte középen helyezkedik el egy olyan egyedi, diagonális ülés-elrendezésen belül, ahol a hátul ülők nem közvetlenül az előttük ülő mögött vannak és azok válla fölött átlátnak.

"Azzal, hogy a vezető majdnem középen ül és nem az egyik oldalon, friss, világos perspektíva nyílik meg előtte, kivételesen jó kilátással - mondja Nakamura. „A diagonális elrendezés minden utas számára egyformán lehetővé teszi, hogy részesüljön az elkövetkező kaland látványában."

Maguk az ülések hatszögű motívumot hordoznak, amely az autó designjának különféle elemein is végigvonul. A három utas-ülést behajtva láthatóvá válik, hogy a TeRRA utasterének padlója teljesen sík, semmi nem akadályozza a biciklik, kajakok, vagy a saját összeszerelésre vásárolt skandináv bútorok elhelyezését. Ez a sík felület annak a figyelemre méltóan tömör építésű hajtásláncnak az eredménye, amely egyben lehetővé teszi a zéró-emissziós koncepció megvalósítását.

Teljesítmény: négy keréken; károsanyag-kibocsátás: nincs

 Bár a TeRRA design-koncepcióként kerül bemutatásra, nem műszaki kiállítási tárgyként, a hozzá javasolt 4x4-es, tüzelőanyagcellás, elektromos hajtáslánc messze nem csupán elképzelés.

Az első kerekeket a jelenleg a Nissan LEAF-ben alkalmazott elektromos hajtás mozgatja. A két hátsó kereket - ha összkerékhajtásra van szükség - egy-egy kerékagy-motor hajtja, amelyek konstrukciója a három egymást követő PIVO koncepcióautó működő prototípusán alapul. Miután így a hátsó kerekek hajtásához nincs szükség kardántengelyre, az utastér padlóján és az autó fenéklemezén nincsenek kiemelkedő részek. Így lehetséges, hogy mindkettő sík kivitelű.

A motorfedél alatt rengeteg hely marad a Nissan által szabadalmaztatott hidrogén tüzelőanyag cella-csomagnak: a sík kivitelű, rendkívül tömör építésű egység a világon a legjobbnak számító, 2,5 kW/l teljesítménysűrűséget produkál. Az 1996-ban megkezdett sorozatban ez a Nissan legújabb tüzelőanyag-cella csomagja. Ára az egy hatoda a 2005-ös elődjének, mivel az értékes fémek iránti igényt a korábbi kivitel egy negyedére sikerült lecsökkenteni.

A TeRRA csak egy koncepcióautó, de jelzi, hogy a Nissan képes a tüzelőanyagcellás elektromos autók sorozatgyártására, amint a hidrogén széles körben elérhető lesz.

 

(forrás: nissan.hu)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!