2009.07.29. 06:46
Exeo: egy Audi a SEAT-tól
<p>A márkamenedzsereket azért fizetik, hogy<br /> dicsérjék a portékát, de amikor<br /> egyikük úgy fogalmaz, hogy „ez a legjobb<br /> autó, amit valaha<br /> építettünk”, arra azért az<br /> ember felkapja a fejét.</p>
Debrecen (HBN) – A márkamenedzsereket
azért fizetik, hogy dicsérjék a
portékát, de amikor egyikük
úgy fogalmaz, hogy „ez a legjobb
autó, amit valaha
építettünk”, arra azért
az ember felkapja a fejét. Minekutána
pedig ez a kijelentés a SEAT Exeo
nemzetközi sajtóbemutatóján
hangzott el, a spanyolok legújabb
üdvöskéje igazán
kíváncsivá tett.
Logisztikából
jeles!
Az új családi szedán
valójában a Toledo helyébe
lép, bár az Exeo egy egészen
más
járműépítési
filozófiát képvisel. Tudatosan,
hiszen előbbiről kiderült, hogy ebben a
kategóriában inkább a
konzervatívabb megjelenés a
nyerő, tehát ilyen autót kell
építeni.
Az elhatározást igen gyorsan tett
követte, hiszen jó másfél
év elteltével legördült a
spanyolországi futószalagról az
első Exeo.
A Volkswagen-konszern (melynek a SEAT is
tagja) illetékesei akár logisztikai
kiválósági díjat is
kaphatnának azért a
mutatványért, ahogy a korábbi Audi
A4 összeszerelő-üzemét
Spanyolországba telepítették
és a modellváltásra
alkalmassá tették.
A receptet tehát a nemrégiben
leváltott Audi A4-es szolgáltatta, a
konstruktőröknek ezt kellett
némileg „seatosítani”. Az
Exeo-t főként olyan idősebb,
konzervatívabb vásárlóknak
szánják, akik igénylik ugyan a
minőséget, de akiknek a márka
által eddig kínált sportos
fíling kicsit sok volt. Ebbe
természetesen beleértendők
az üzleti élet képviselői, a
vállalati menedzserek is.
Mindenből a legjobbat
A projekt során a spanyolok
kiaknázták a konszernhez tartozás
előnyeit, hiszen egy olyan családi
szedánt dobtak piacra, ami prémium
minőségével tovább
öregbíti a márka
hírnevét.
Oldalról tekintve az autóra az A4
sziluettje néz vissza ránk, a fara is
audis, elöl viszont a hűtőmaszk, a
lámpák, sőt a
visszapillantó tükrök is az
új Ibizát idézik.
Összességében egy sportosan
elegáns megjelenésű autó
születetti. Az utastér is németesen
precíz, minden a helyén van,
működik, ráadásul
esztétikus is.
Az esztétikum és a praktikum
keresztezésének
eredményeként egy olyan
négykerekű született, amiben
egyhúztomban akár ezer kilométeres
tengerparti kiruccanás is megtehető. A
hátul ülők
komfortérzetét talán csak
a viszonylag szűk lábtér ronthatja
kicsit, bár egy átlagtermetű
embernél ez sem okoz áthidalhatatlan
gondokat.
A tesztautó orrában a kétliteres,
143 lóerős turbódízel motor
dolgozott, ami a kitűnően
áttételezett hatsebességes
váltó segítségével 6
liter gázolajjal beérte száz
kilométeren.
A feszesre hangolt futómű a sportos
vezetést kedvelőknél tesz jó
szolgálatot, a komfortos
utazásra vágyók pedig
(sok más mellett) a szinte
tökéletesen hangszigetelt utastér
csendjét élvezhetik. Egy szó, mint
száz, a spanyolok az Exeo-val jó
lóra tettek, hiszen elmondhatják:
náluk valójában egy Audit kap a
vevő (némi túlzással)
SEAT-áron!
Tudni illik
Motor (cm3): 1998
Max. telj. (LE): 143
Max. nyom. (Nm): 320
Gyorsulás (0-100 km/h(s): 9,2
Végsebesség (km/h): 214
Tesztfogyasztás (l/100km): 6,2
Csomagtér (l): 460