Autó - Motor

2009.07.29. 06:46

Exeo: egy Audi a SEAT-tól

<p>A m&#225;rkamenedzsereket az&#233;rt fizetik, hogy<br /> dics&#233;rj&#233;k a port&#233;k&#225;t, de amikor<br /> egyik&#252;k &#250;gy fogalmaz, hogy &#8222;ez a legjobb<br /> aut&#243;, amit valaha<br /> &#233;p&#237;tett&#252;nk&#8221;, arra az&#233;rt az<br /> ember felkapja a fej&#233;t.</p>

Debrecen (HBN) – A márkamenedzsereket

azért fizetik, hogy dicsérjék a

portékát, de amikor egyikük

úgy fogalmaz, hogy „ez a legjobb

autó, amit valaha

építettünk”, arra azért

az ember felkapja a fejét. Minekutána

pedig ez a kijelentés a SEAT Exeo

nemzetközi sajtóbemutatóján

hangzott el, a spanyolok legújabb

üdvöskéje igazán

kíváncsivá tett.

Logisztikából

jeles!

Az új családi szedán

valójában a Toledo helyébe

lép, bár az Exeo egy egészen

más

járműépítési

filozófiát képvisel. Tudatosan,

hiszen előbbiről kiderült, hogy ebben a

kategóriában inkább a

konzervatívabb megjelenés a

nyerő, tehát ilyen autót kell

építeni.

Az elhatározást igen gyorsan tett

követte, hiszen jó másfél

év elteltével legördült a

spanyolországi futószalagról az

első Exeo.

A Volkswagen-konszern (melynek a SEAT is

tagja) illetékesei akár logisztikai

kiválósági díjat is

kaphatnának azért a

mutatványért, ahogy a korábbi Audi

A4 összeszerelő-üzemét

Spanyolországba telepítették

és a modellváltásra

alkalmassá tették.

A receptet tehát a nemrégiben

leváltott Audi A4-es szolgáltatta, a

konstruktőröknek ezt kellett

némileg „seatosítani”. Az

Exeo-t főként olyan idősebb,

konzervatívabb vásárlóknak

szánják, akik igénylik ugyan a

minőséget, de akiknek a márka

által eddig kínált sportos

fíling kicsit sok volt. Ebbe

természetesen beleértendők

az üzleti élet képviselői, a

vállalati menedzserek is.

Mindenből a legjobbat

A projekt során a spanyolok

kiaknázták a konszernhez tartozás

előnyeit, hiszen egy olyan családi

szedánt dobtak piacra, ami prémium

minőségével tovább

öregbíti a márka

hírnevét.

Oldalról tekintve az autóra az A4

sziluettje néz vissza ránk, a fara is

audis, elöl viszont a hűtőmaszk, a

lámpák, sőt a

visszapillantó tükrök is az

új Ibizát idézik.

Összességében egy sportosan

elegáns megjelenésű autó

születetti. Az utastér is németesen

precíz, minden a helyén van,

működik, ráadásul

esztétikus is.

Az esztétikum és a praktikum

keresztezésének

eredményeként egy olyan

négykerekű született, amiben

egyhúztomban akár ezer kilométeres

tengerparti kiruccanás is megtehető. A

hátul ülők

komfortérzetét talán csak

a viszonylag szűk lábtér ronthatja

kicsit, bár egy átlagtermetű

embernél ez sem okoz áthidalhatatlan

gondokat.

A tesztautó orrában a kétliteres,

143 lóerős turbódízel motor

dolgozott, ami a kitűnően

áttételezett hatsebességes

váltó segítségével 6

liter gázolajjal beérte száz

kilométeren.

A feszesre hangolt futómű a sportos

vezetést kedvelőknél tesz jó

szolgálatot, a komfortos

utazásra vágyók pedig

(sok más mellett) a szinte

tökéletesen hangszigetelt utastér

csendjét élvezhetik. Egy szó, mint

száz, a spanyolok az Exeo-val jó

lóra tettek, hiszen elmondhatják:

náluk valójában egy Audit kap a

vevő (némi túlzással)

SEAT-áron!

Tudni illik

Motor (cm3): 1998

Max. telj. (LE): 143

Max. nyom. (Nm): 320

Gyorsulás (0-100 km/h(s): 9,2

Végsebesség (km/h): 214

Tesztfogyasztás (l/100km): 6,2

Csomagtér (l): 460

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!