az m4-es mellett lesz rá szükség

2020.07.28. 08:12

A teherautósok dolgát könnyíti majd meg a tervben lévő kerülőút

Bizonyos kamionokat már az M4-47-es főút csomópontjában leterelnek a sztrádáról.

Fotó: Napló-archív

Ez volt az egybehangzó válasza a Magyar Közút Zrt.-nek és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek a Napló kérdésére, hogy az élő állatokat, valamint a veszélyes árukat szállító kamionokat hol terelik majd le a hamarosan átadásra kerülő M4 autópálya Berettyóújfalu és a Nagykereki országhatár közötti szakaszán. Az említett árukat szállító teherjárművek ugyanis nem kelhetnek át az új sztrádaszakasz határellenőrzési pontján.

Mivel a teheráruk átléptetésére vonatkozó korlátozás hosszú ideg fenn fog maradni, ezért a következő években elkészül egy 2x1 sávos, a helyiek nyelvhasználatában „surranóútnak” titulált, az M4-et a 42-es főút Ártánd melletti szakaszával összekötő, Nagykerekit nyugatról, Bedőt keletről elkerülő út. Ennek átadása nem hivatalos források szerint 2022-ben lehet.

Bedő és Nagykereki lakossága tart attól, hogy az élőállatokat és veszélyes árukat szállító kamionok a sztráda utolsó lehajtási lehetőségénél, tehát Nagykerekinél jönnek le az M4-ről, és a 4808-es mellékúton keresztül igyekeznek majd Ártándra jutni, ami balesetveszélyt, forgalmi akadályokat jelent majd településükön.

A régi út a bicikliseké, a traktorosoké lesz

A kamionok egy részének az M4-47-es főút csomópontjában történő leterelésével, majd a 47-es és 42-es főúton történő ártándi határátkelőhelyre vezetésével a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (NIF) szerint nem keletkezik közlekedési probléma. A közúti forgalom számára új út épül mellékúti paraméterekkel, de a távlati fejlesztést lehetővé téve, 11 méter koronaszélességgel készül el. A 42-es főúti csomópontjában a tervek szerint körforgalom biztosítja a biztonságos közlekedést. Az engedélyezési tervdokumentáció kapcsán a hatóság május 29-én építési engedélyt adott ki. A kiviteli tervdokumentáció várhatóan november végére készül el. A társaságnak jelenleg csak a kiviteli tervek elkészítésére van feladata – tájékoztatott a NIF, hozzáfűzve, hogy az elkészülő 4808 j. elnevezésű összekötő út külterületi szakaszain a meglévő burkolatot a kerékpáros- és a mezőgazdasági forgalom számára megtartják.

Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút kommunikációs osztályának vezetője arról beszélt a Naplónak, hogy a kamionok M4-47-es csomópontban történő leterelése után az igénybe vehető útvonalat terelőtáblák jelölik majd, és a szükséges helyeken a korlátozást tilalmi táblákkal is jelzi a társaság. Az autópálya átadását követően a Debrecen–Pocsaj–Biharkeresztes 4808-as, valamint a Gáborján–Váncsod–Mezőpeterd 4815-ös jelű út forgalmát figyelemmel kísérik, és szükség esetén további korlátozást vezethetnek be.

KZS

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában