közgyűlés

2019.05.30. 14:02

Tőkeinjekciót kap a repülőtér

Újra jó gazdasági évet tudhat maga mögött a Debreceni Vagyonkezelő Holding.

Fotó: Kiss Annamarie

  • Ezentúl tilos lesz Debrecenben, a Liget lakóparkban lebontott egy lakásos kertes házak helyére két, három lakásosakat építeni, mivel az önkormányzat közgyűlése erre vonatkozó tilalmat rendelt el csütörtökön. A döntést azt követően hozták, hogy az ott élők több mint 80 aláírással ellátott levélben arra panaszkodtak a városnál, hogy ha ezt engedik, a lazábban beépített kertes házas övezet jellege alapvetően megváltozik.
  • A folytatásban egyebek mellett jóváhagyták a debreceni önkormányzati cégekkel foglalkozó vagyonkezelő holding tavalyi mérlegbeszámolóját. Eszerint 1 milliárd 418 millió forint adózás előtti eredményük 490 millió forinttal magasabb a 2017-esnél.
  • A nap legnagyobb vitáját a debreceni repülőteret veszteségesen üzemeltető, tavaly november óta nagyrészt városi tulajdonú cégnek adandó 427 millió forintos önkormányzati támogatás váltotta ki. A polgármester azzal érvelt, hogy a légikikötő stratégiai jelentőségű a város fejlődése szempontjából és igyekeznek mindent megtenni a veszteség megszüntetése érdekében, amit valószínűleg a 20-as évek közepére érnek el. Az előterjesztést végül 29 igen és 2 nem szavazattal elfogadta a közgyűlés.
  • Számos fontos döntést hozott a debreceni önkormányzat közgyűlése. A Liget lakópark lazább, családi házas jellegű beépítését védő, csütörtökön már életbe is lépett változtatási tilalom elfogadásakor Papp László polgármester úgy fogalmazott, hogy ez üzenet azon építési vállalkozóknak, akik a nagyobb haszon reményében a városban kertes házak helyére több lakást akarnak építeni. Madarasi István (MSZP) képviselő ehhez kapcsolódva azt kérte, hívják össze a Debrecenben dolgozó építészeket, és mondják el nekik ezen szándékukat. Papp László elfogadta a javaslatot.

    Jelentős nyereség a holdingnál

    A folytatásban egyebek mellett jóváhagyták a debreceni önkormányzati cégekkel foglalkozó vagyonkezelő holding tavalyi mérlegbeszámolójáról szóló előterjesztést. Eszerint 1 milliárd 418 millió forint adózás előtti eredményük 490 millió forinttal magasabb, mint 2017-es. – A rezsicsökkentés egyik oldalon jó az állampolgároknak, de kötöttség a másik oldalon egy gazdálkodó szervezeteknek. A közműadó jó a központi költségvetésnek, de tehertétel a közműszolgáltatóknak – mondta Papp László. Hangsúlyozta: ennek ellenére a holding ismét olyan nyereséget ért el, mint a közműszabályozás előtti időszakban.

     

    A Debreceni Vagyonkezelő Zrt. 1418 millió forint adózott eredménnyel (nyereséggel) zárt. A egyes tagvállalatok eredménye: Debreceni Vízmű Zrt. 192 millió-, a Debreceni Hőszolgáltató Zrt. 140 millió-, a Cívis Ház Zrt. 652 millió-, a DV Info Kft. 16 millió Ft, a DV Parking Kft. 257 millió-, a „Zsuzsi” Erdei Vasút Nonprofit Kft. 4 millió-, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. 23 millió nyereség, míg a Médiacentrum Debrecen Kft. -166 millió, a Debreceni Gyógyfürdő Kft. -142 millió-, a Főnix Irodaház Kft. pedig -3 millió forint adózott eredménnyel (veszteséggel) zárta a 2018. évet.

    Új üzemeltetője lesz a Gázvezeték utcai salakmotorstadionnak, miután a Debrecen Speedway Salakmotor Sportegyesület visszaadta azt a tulajdonos városnak. A közgyűlés döntése értelmében ezentúl a Speedwolf Sportszervező Nonprofit Kft. üzemeltetheti a létesítményt. Céljuk a debreceni salakmotorozás felvirágoztatásán túl a stadionban rejlő megannyi lehetőség kihasználása, a környék sportközpontjává alakítása.

    A repülőtér jó befektetés

    A legnagyobb vita azzal az előterjesztéssel kapcsolatban bontakozott ki, mely szerint a debreceni repülőteret üzemeltető cég tavalyi 428 millió forintos veszteségét az önkormányzat kompenzálja. Papp László kifejtette: az ősszel azért kellett visszavennie az üzemeltető vállalkozás feletti irányítást a városnak, mert a létesítmény jelentős fejlesztésre szorul, melynek forrását a magánvállalat nem tudta előteremteni. – Ugyanakkor a repülőtér stratégiai jelentőségű Debrecen számára, megéri támogatni – jelentette ki. Elmondta: a veszteség elsősorban abból származik, hogy a forgalomnövekedés miatt átépítéseket hajtottak végre, és növelni kellett a reptér dolgozóinak a számát. Viszont átalakították a parkolási rendszert, az összes korábban kiszervezett tevékenységet visszaszervezték, és újrapályáztatták a büfét.

    Kovács Ádám, a polgármesteri kabinet vezetőjének hozzászólásából kiderült, hogy jelenleg két Wizz Air-bázisgép használja a debreceni repülőteret, ezt a számot is növelni szeretnék, és a charter járatokból is lehetne több. Kovács Ádám szerint évi egymillió utas felett lenne önfenntartó a repülőtér, amit valószínűleg a 2020-as évek közepén fognak elérni.

    A tőkeinjekció megadását végül 29 igen és 2 nem szavazattal hagyták jóvá.

    OCs

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában