2013.12.27. 10:46
A vevőnek utána kell nyúlni
Debrecen - Változó világ, változó vevők, változó marketing – haladni kell a korral.
Debrecen - Változó világ, változó vevők, változó marketing – haladni kell a korral.
"Ma egészen más módszerekkel dolgozó cégek számítanak sikeresnek, mint öt éve. Megváltoztak a vevők, a termékek és a vásárlás folyamata is" – állítja Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Futószalagra tenni
"Az internetes áruházak korábban sikeres értékesítési módszerei – például a kereső-optimalizálás vagy az ingyenes hírlevél – nem hoznak új vásárlókat. A vevőnek utána kell nyúlni, tulajdonképpen a vásárlásig juttató futószalagra kell őt tenni" – fejtette ki a kisvállalati marketing szakértő.
Ebben a folyamatban először egy probléma megoldását kínáljuk egy internetes vagy Facebookon megjelenő hirdetéssel. Ha az érdeklődő rákattint, megadja adatait, de nem vásárol, újabb videoüzenettel és e-mail ajánlatok sorával mutathatjuk meg neki, miként segíthet az adott termék a számára fontos problémán. A korábban eredményes ingyenes hírlevél helyett pedig érdemes egy olyan olcsó termék megvásárlását kínálni (könyvet, szoftvert, kupont vagy érdeklődési körhöz kapcsolódó terméket), amely után több vagy drágább termék megvásárlását is ajánlhatjuk a vevőnek. Ezen kívül hihetetlen lehetőségeket kínál a Facebook, amely a tévé legújabb változata – érzékeltette a helyzetet Wolf Gábor.