2009.08.06. 07:12
Mi lesz az állomásokkal Hajdú-Biharban?
<p>Valóban igazak a hírek, amelyek szerint meg<br /> fog szűnni a Csapókerti<br /> megállóhely, és a Fényesudvarba<br /> helyezik át az állomást- tudtuk meg a<br /> Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-től.</p>
A Nemzeti Közlekedési
Hatóság Kiemelt Ügyek
Igazgatóságára ugyanis ennek
építési engedély
megszerzésére adtak be
tervdokumentációt.
A vasútvonal
átépítését
EU támogatás
megvalósításával tervezik,
amelynek alapfeltétele, hogy a 160km/h-s
pályasebességet és a 225 kN
tengelyterhelést
megvalósítsák.
Megtudtuk, ahol az előzetes mérések
és számítások
indokolják, oda aktív zajvédelmi
berendezéseket, zajvédőfalakat is
építenek.
Az előzetes információink azon
része, hogy felüljárót
terveznek a Csapókerti
megállóhelyre, kiderült,
téves volt. Így az az átkelő
valószínűleg meg fog szűnni.
"A Szajol – Püspökladány –
Debrecen vonalszakaszra pályázati
dokumentációt nyújtottunk be,
melyben a Budapest– Szolnok–
Debrecen– Nyíregyháza–
Záhony vasútvonal és a
Budapest– Hatvan– Miskolc–
(Nyíregyháza) vasútvonal
összehasonlítása alapján
született döntés az előbbi
rekonstrukciós munkái mellett. A
Szolnok – Debrecen – Záhony
vasútvonal átépítése
több ütemből valósul meg.
A 2010-2013-as időszakban Szajol és
Püspökladány között
tervezzük a kivitelezést. A
Püspökladány – Debrecen
vonalszakasz átépítése a
2013 utáni időszakban indulhat a
szükséges engedélyek
beszerzése, a kiviteli tervek
véglegesítése és a
források biztosítása után.
Ezen munkálatoknak nem része Debrecen
állomás
korszerűsítése. A Debrecen –
Nyíregyháza vonalszakasz foglalja
magában Csapókert-, és
Fényesudvar megállóhelyek
átépítését, amelyre
terveink szerint 2015 után kerülhet sor."-
tudtuk meg a NIF kommunikációs
vezetőjétől.
Hajdú Biharban 2010 és 2013
között Püspökladány
állomás területén
várhatóak kivitelezési
munkálatok. A vasúti pálya al-
és felépítménye, a villamos
felsővezeték, a
biztosító-berendezés és az
állomás épületének
külső felújítását
tervezik megvalósítani, illetve a
vonatfogadó vágányok mellett
magas-peronok létesülnek az
esélyegyenlőséget
biztosító gyalogos
aluljáróval.
A város területén a vasúti
beruházás keretében két
darab közúti aluljáró fog
megépülni.
Közölték, a
Szajol-Püspökladány vonalszakasz 85
százalékos uniós és 15
százalékos
költségvetési
forrásból valósul meg a
Közlekedés Operatív Program
keretében. A beruházás
várható költsége 145
milliárd forint. A vasútvonal
további szakaszaira még nem
készültek
költség-becslések.
Megszűnik a csapókerti
megállóhely?