Helyi közélet

2009.08.06. 07:12

Mi lesz az állomásokkal Hajdú-Biharban?

<p>Val&#243;ban igazak a h&#237;rek, amelyek szerint meg<br /> fog sz&#369;nni a Csap&#243;kerti<br /> meg&#225;ll&#243;hely, &#233;s a F&#233;nyesudvarba<br /> helyezik &#225;t az &#225;llom&#225;st- tudtuk meg a<br /> Nemzeti Infrastrukt&#250;ra Fejleszt&#337; Zrt-t&#337;l.</p>

A Nemzeti Közlekedési

Hatóság Kiemelt Ügyek

Igazgatóságára ugyanis ennek

építési engedély

megszerzésére adtak be

tervdokumentációt.

A vasútvonal

átépítését

EU támogatás

megvalósításával tervezik,

amelynek alapfeltétele, hogy a 160km/h-s

pályasebességet és a 225 kN

tengelyterhelést

megvalósítsák.

Megtudtuk, ahol az előzetes mérések

és számítások

indokolják, oda aktív zajvédelmi

berendezéseket, zajvédőfalakat is

építenek.

Az előzetes információink azon

része, hogy felüljárót

terveznek a Csapókerti

megállóhelyre, kiderült,

téves volt. Így az az átkelő

valószínűleg meg fog szűnni.

"A Szajol – Püspökladány –

Debrecen vonalszakaszra pályázati

dokumentációt nyújtottunk be,

melyben a Budapest– Szolnok–

Debrecen– Nyíregyháza–

Záhony vasútvonal és a

Budapest– Hatvan– Miskolc

(Nyíregyháza) vasútvonal

összehasonlítása alapján

született döntés az előbbi

rekonstrukciós munkái mellett. A

Szolnok – Debrecen – Záhony

vasútvonal átépítése

több ütemből valósul meg.

A 2010-2013-as időszakban Szajol és

Püspökladány között

tervezzük a kivitelezést. A

Püspökladány – Debrecen

vonalszakasz átépítése a

2013 utáni időszakban indulhat a

szükséges engedélyek

beszerzése, a kiviteli tervek

véglegesítése és a

források biztosítása után.

Ezen munkálatoknak nem része Debrecen

állomás

korszerűsítése. A Debrecen –

Nyíregyháza vonalszakasz foglalja

magában Csapókert-, és

Fényesudvar megállóhelyek

átépítését, amelyre

terveink szerint 2015 után kerülhet sor."-

tudtuk meg a NIF kommunikációs

vezetőjétől.

Hajdú Biharban 2010 és 2013

között Püspökladány

állomás területén

várhatóak kivitelezési

munkálatok. A vasúti pálya al-

és felépítménye, a villamos

felsővezeték, a

biztosító-berendezés és az

állomás épületének

külső felújítását

tervezik megvalósítani, illetve a

vonatfogadó vágányok mellett

magas-peronok létesülnek az

esélyegyenlőséget

biztosító gyalogos

aluljáróval.

A város területén a vasúti

beruházás keretében két

darab közúti aluljáró fog

megépülni.

Közölték, a

Szajol-Püspökladány vonalszakasz 85

százalékos uniós és 15

százalékos

költségvetési

forrásból valósul meg a

Közlekedés Operatív Program

keretében. A beruházás

várható költsége 145

milliárd forint. A vasútvonal

további szakaszaira még nem

készültek

költség-becslések.

 

 

 

Előzmény:

Megszűnik a csapókerti

megállóhely?

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában