Helyi közélet

2008.09.04. 08:15

Hova lett a tanulmányi osztály?

<p>„Előfordult, hogy mikor sokan voltak, az épületen kívül állt a sor vége, és nem hallottam, amikor mondták a számom. Mikor meg bementem, az ügyintéző állt nekem, olyan címszóval, hogy mit képzelek én?!"</p>

„Hol van már az, amikor én jártam egyetemre!? Azóta minden megváltozott!”- szokták hangoztatni az idősebbek. Átalakult a tanár-hallgató viszony. Amióta egy- két kattintással elintézi az ember a tárgyfelvételt, nem kell jóban lenni a tanárral ahhoz, hogy bekerüljünk az áhított előadásra, pusztán elég gyorsnak lenni, időben klikkelni, s máris miénk a hely. Nincs annyi sorban állás, otthonról intézzük ügyeinket. Legalábbis a legtöbbjét.

Akad ugyanis mindig valami, amivel a tanulmányi osztályhoz kell fordulni. Valami olyan, amit igénylünk, kérünk, szeretnénk, óhajtunk, de mindenesetre anélkül nem boldogulunk. Fel kell hát állni a monitor elől, s nekilódulni az emberi világnak, a T.O-nak.

 

Új rendszer, a HSZK

 

Vagyis eddig oda indultunk, idén február elsejétől azonban a Hallgatói Szolgáltató Központ vett át bizonyos feladatokat, úgy mint az ösztöndíj-utalás, a diákigazolványok, az indexek illetve az igazolások kiadását, a külföldiekkel való foglalkozást, az információs szolgáltatást és a beiratkozást.

Ez négy kart érint, a BTK-t, a TTK-t, a ZK-t és az IK-t. Lisztes- Berec Helga, aki ügyintézőként dolgozik a központban, úgy véli, hogy a hallgatók elégedettek, gördülékenyen folyik a munka.

 

Kinek hogy

 

Másodéves földrajzosként Szilágyi Adriánnak azonban nem tetszik a sorszámos módszer. „Előfordult, hogy mikor sokan voltak, az épületen kívül állt a sor vége, és nem hallottam, amikor mondták a számom.

Mikor meg bementem, az ügyintéző elkezdett pattogni, olyan címszóval, hogy mit képzelek én?! Hozzáértőbbek is lehetnének. És az sem tetszik, hogy hivatal-stílusa van. De még mindig jobb ide járni, mint a tanulmányi osztályra!” – mondja a hallgató.

Amikor belép az ember, valóban olyan, mintha az APEH egyetemi kirendeltségén járnánk-már ha lenne neki olyan. Ezt viszont a harmad éves Molnár István kifejezetten jónak és hangulatosnak tartja.„De azért még mindig több ügyintézőre lenne szükség, mert nagyon sok a diák.”- állítja.

Nos, lehet a HSZK-ra rosszat és jót is mondani, lehet visszasírni a régi állapotokat, örülni az újnak, a tapasztalat azonban az, hogy itt legalább fogadják az embert.

A T.O. véleményét sajnos nem tudta meg a Haon, mivel éppen nem volt fogadóóra. Mindenesetre választani most sem lehet. Hiszen az egyik problémával a régi rendszerhez, a másikkal pedig az újhoz kell fordulni.

  • Diákhitel: Ősztől egyenes az iskolának
  • Új labor az egyetemen
  • Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában