fogyasztóvédelem

2019.08.26. 16:57

Új információs füzetek segítenek a bajos kérdésekben

Az új tájékoztató kiadványok célja a fogyasztók nevelése és tudatosítása.

Fotó: Molnár Péter

Újabb információs füzetek láttak napvilágot a napokban a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal és a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal közös szakmai együttműködésével. A lakosságnak eddig hat információs kiadvány segített a közművekkel kapcsolatos tájékozódásban, hétfőn pedig két új kiadványt mutatott be az energetikai és a kormányhivatal. A Panasza van? Segítünk! című kiadványsorozat most a kikapcsolás elkerülésére és a társasházi közműproblémákra hívja fel a fogyasztók figyelmét.

Fotó: Molnár Péter

Hívjuk a szolgáltatót!

– Az energiaárak szempontjából ma Magyarország a legolcsóbb európai országok közé tartozik, hiszen kiszámíthatóak és tervezhetőek az árak – mondta a bemutató rendezvényen Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal sajtószóvivője. Jó hír, hogy 2013 és 2018 között a lakossági kikapcsolások száma megfeleződött, a tartozások száma is csökkenő tendenciát mutat, ám még mindig magas az egytől harminc napig terjedő közműtartozások száma – tette hozzá. A szóvivő arra is felhívta a figyelmet, fontos, hogy tartozás esetén folyamatos kapcsolatot tartsunk a fogyasztókkal, így akár részletfizetést vagy halasztott fizetést is kérhetünk.

„Nem megoldás bezárni az ajtót, hiszen amennyiben közterületről történik a kikapcsolás, az is az adós pénztárcáját terheli”

– fogalmazott.

Járjunk közgyűlésekre!

Az új információs füzet a társasházakban élők számára is fontos tudnivalókat tartalmaz. Scherer Zsolt felhívta a figyelmet arra, hogy ma hazánkban csaknem négymillióan élnek társasházban, de kevesen járnak lakossági közgyűlésre, így sok olyan információról is lemaradnak, amely megkönnyítheti a közműszolgáltatók és a lakosság közötti kommunikációt. – A társasházban élők akkor járnak legjobban, ha törekednek arra, hogy közvetlen szerződéses kapcsolatban legyenek a szolgáltatókkal, akár nyilvántartott fogyasztásmérővel ellátott, egyedi almérők felszereltetésével is.

Fotó: Molnár Péter

Dr. Tasnády Zoltán, a megyei kormányhivatal főosztályvezetője hangsúlyozta, akinek tartozása van, előbb a szolgáltatóval vegye fel a kapcsolatot, amit igazolnia is kell későbbiekben, amennyiben a kormányhivataltól kér segítséget, hiszen a dokumentum hiányában a hivatal megszüntetheti az eljárást.

Csökken, de nem eléggé

Dr. Tasnády Zoltán azt is elmondta, évről évre csökken az ebben a témában beérkező kiadványok száma. Míg 2017-ben 74-en, 2018-ban már csak 59-en kérték a kormányhivatal segítséget közműtartozással kapcsolatban. Dr. Nemeshegyi Benjámin szakmai tanácsadó kiemelte, hogy a nem fizető fogyasztót is védettség illeti, ám a most megjelent kiadványok célja tudatosítani azt, hogy a fogyasztóknak nem csak jogaik, hanem kötelességeik is vannak. A kiadványok megtalálhatóak a kormányablakoknál, a szolgáltatók ügyfélkapcsolati irodáiban és az mekh.hu oldalon.

SzD

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában