vásárlás női szemmel

2019.09.13. 07:00

Nem a rózsaszín reklámra buknak a nők

Óriási szükség van arra, hogy minél többen megértsék: a nők és férfiak különböznek, másképp vásárolnak, másképp döntenek, tehát másképp is kell kommunikálni velük – vallja Pálfi Éva, brandstylist iparművész, női marketing szakértő.

Fotó: Illusztráció, Pixabay

Cége, a B2W (jelentése: business to woman – üzlet nőnek) éppen ezért e napokban találkozókat, majd zárásként fesztivált szervez vállalkozóknak azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmüket a fentiekre és segítse a gyakorlati megvalósítást.

– Napjainkban a nők a háztartások költéseinek 85 százalékáról döntenek, mégis, felmérések szerint 91 százalékuk csalódott, mert úgy érzik, hogy a cégek félreértik őket, és a reklámok nem hozzájuk szólnak – mondta el érdeklődésünkre Pálfi Éva, akit a debreceni rendezvény kapcsán kérdeztünk.

„Fontos, hogy a mi megközelítésünk nem feminista megkülönböztetés, egészen egyszerűen figyelembe veszi azt a tényt, hogy a nők és a férfiak élettani, biokémiai és érzelmi tulajdonságokban is mások.”

– Más teszi a nőket és más a férfiakat boldoggá. Mások az erősségeik, gyengeségeik, stratégiájuk céljaik eléréséhez, más a hangnemük, a stílusuk és kapcsolatuk az emberekkel. Ezért ma, amikor mindent perszonalizálunk, elengedhetetlen, hogy megértsük a női fogyasztót, mint a legnagyobb vásárlóerőt – hangsúlyozta a szakértő.

Forrás: Pálfi Éva

– A nők jellemzően inkább érzelmi döntéseket hoznak, kevésbé érdeklik őket a termékekről szóló adatok és statisztikák. Ugyanakkor azonban tájékozódnak, például online felületen érdemes minden szükséges információt egy helyen megadni, ha azt akarjuk, hogy tőlünk vásároljanak. Ezzel időt is spórolunk nekik, amit nagyra értékelnek. Nagyon fontos számukra a gyakorlatiasság, mondjuk ha autót vesznek, nem a lóerőkkel törődnek, hanem azzal, hogy a jármű könnyen kezelhető, kényelmes, biztonságos legyen – sorolta Pálfi Éva.

Hangsúlyozta: nem szabad általánosítani, a nők sokfélék, különböző élethelyzetekben. Máshogy kell megszólítani egy fiatal lányt, egy egyedülálló vagy családos nőt, kisgyerekes anyukát vagy nagymamát, és nem ugyanarra van szükségük, ráadásul egyéni igényeik is eltérőek. Mégis, a reklámozók gyakran elkövetik azt a hibát, hogy egy kalap alá veszik őket, a nőknek szánt hirdetéseik sztereotipek, felületesek, rózsaszínűek, lekezelőek. Nem véletlen hogy a nők többsége úgy érzi, a reklámok nem neki szólnak.

A szakember hisz abban, hogy az okos marketingkommunikációnak társadalmi haszna is van. – Amellett, hogy a megfelelő hirdetés segíti a gyors és jó döntéseket, hozzájárul ahhoz, hogy a reklámozásban visszaszoruljon az erőszakosság. Az olyan típusú reklámok, hogy „vedd meg!” meglehetősen agresszívak, vagy amikor bemegy egy nő például egy autómosóba és pucér lányok képe van a falon, az felér azzal, mint amikor utánafüttyögnek az utcán. Ma is létező, nagyon rossz gyakorlat a nők tárgyiasítása a reklámokban; azt remélem, hogy átgondolt és valóban a nőkre célzó hirdetések megalkotásával ez ellen is tudunk küzdeni – összegzett Pálfi Éva.

Szőke Tímea

Akik a nőkhöz szólnak

Egy szépészeti klinika honlapján szembe megy a kérdés a látogatóval: „Kérlek, válaszd ki, mely terület kezelése fontosabb a számodra?” Jól láthatóan feltünteti mindenféle elérhetőségét (e-mail, telefon, cím), világos magyarázó szövegek vannak a kezelésekről, személyes hangvételű ajánlás a klinika vezetőjétől, az érdeklődők kérdéseket tehetnek fel, amellett visszahívást is kérhetnek.

Egy csokoládét kínáló cég weboldalán a következő ajánlással találkozhatunk: „Termékeink már az első látásra is szemet gyönyörködtető látványt nyújtanak, de ha megkóstolod ellenállhatatlan ízeinket, garantáltan a csoki-mennyországban érzed magad! Minden receptünket egyedileg, nagy gondossággal dolgoztuk ki, így nem kell attól félned hogy valami unalmas, középszerű ajándékot vásárolsz! Hiszünk abban, hogy nagyszerű csokoládét csak szívvel-lélekkel lehet alkotni. Ezért minden egyes csokoládénkat szeretettel készítjük.”

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában