Go, Trabi, go!

2019.08.12. 19:04

Honecker bosszúja parkolt le a belvárosban

Trabi-mustra teniszlabdás vonóhoroggal és billenőkapcsolós műszerfallal.

Fotó: Fábián György

Egy DDR-felirat, egy vörös csillag vagy a szocializmus kora nem keveseknek mond sokat, sokaknak pedig igen keveset. Akárcsak az egykori Kelet-Németország és a híres-hírhedt autómárka, a Trabant.

A többnyire jellegzetes szürke színűre festett járgányt eredetileg kétütemű motor hajtotta, de a pályafutása rövid életű, utolsó korszakában már négyütemű VW-motorral szerelték. Egy ilyen Trabant 1.1-es modell parkolt le a minap a debreceni Dósa nádor téren, ahol alaposabban is szemügyre vettük a kis retró kocsit.

Persze rögtön a végsebességével kezdtük – mely a tarka billenőkapcsolókkal felturbózott műszerfal szerint 160 km/óra. A takaros piros rácsos csomagtartóval ellátott autó dekorálásával nem fukarkodott a tulajdonosa, így a szélvédőn és a kasznin is több múltidéző matricát kaphattunk lencsevégre. A DDR mellett a Jawa, az IFA és a vörös csillag is kedvelt motívuma a járműdoboznak.

 

A piros szín a kerékcsavarokon is feltűnik (harmonikusan váltakozva a feketékkel), ugyanakkor figyelemreméltó a vonóhorog kettévágott teniszlabda-kupakja, valamint a rockeresen rozsdás lánca.

A kiskocsit nem mellesleg az egykori Német Demokratikus Köztársaság (rövidítve DDR) gyártotta, melynek a vezetője Erich Honecker volt, a jármű karosszériája pedig egy nehezen meghatározható anyagból készült. Ezek miatt is titulálták ezt az autót „Honecker bosszújának”. De azok is jól emlékeznek, akik szerint „Papírjaguárnak” vagy szimplán „szappantartónak” nevezték a Trabikat…

VA

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában