Autó - Motor

2019.03.14. 10:59

Felébred téli álmából a száguldó cirkusz

Melbourne - Célegyenesbe érkezett a felkészülés, hétvégén végre kezdetét veszi a Formula-1 2019-es szezonja.

Melbourne - Célegyenesbe érkezett a felkészülés, hétvégén végre kezdetét veszi a Formula-1 2019-es szezonja.

Hosszú hetek után ismét készen állnak az éles bevetésre a Formula-1-es csapatok. A téli tesztek már lezajlottak, azonban még tiszta képet nem kaptunk az idei erőviszonyokról, hiszen nem lehet tudni, melyik csapat milyen stratégiával futott neki a gyakorlásnak. Az azonban borítékolható, hogy a Williams nagyon nehéz helyzetben van, ugyanis az első két tesztnapot ki kellett hagyniuk, majd az is kiderült, hogy az autójuk nem felel meg a szabályoknak.

Plusz egy a leggyorsabbnak

2018-hoz képest a szabályok nem sokat módosulnak ebben az évben, az egyik legkiemelkedőbb az az autók első szárnyára vonatkozik, amivel szeretnék elérni, hogy több előzés legyen. Ezen felül magasabbra kerülnek a hátsó szárnyak, amelyekre kötelezően fel kell szerelni egy-egy vörös LED-sort, ami esős időben jobban segíti az egyes versenyzőket a tájékozódásban.

Ezen felül sok rajongó örülhet, hiszen még az első futam előtt megszavazta a Motorsport Világtanácsa azt, hogy ismét kapjanak a pilóták a versenyen megfutott leggyorsabb körért egy világbajnoki pontot. Azonban ez csak akkor érvényes, ha az adott versenyző az első tíz hely valamelyikén végez.

Új nevek, új arcok

A szezon elején természetesen nem árt egy pillantást vetni az indulókra, hiszen most is találkozhatunk szokatlan nevekkel. Idén három új pilóta nevét, Lando Norrisét, George Russellét és Alexander Albonét kell megtanulnunk, valamint két csapatnevet, ugyanis a Force India ezentúl Racing Point, a Sauber pedig Alfa Romeo Racing néven indul.

Csapatváltások is történtek, hiszen Charles Leclerc a Ferrarihoz, Pierre Gasly a Red Bullhoz, Daniel Ricciardo a Renault-hoz, Lance Stroll a Racing Pointhoz, Kimi Räikkönen az Ala Romeóhoz, Carlos Sainz pedig a McLarenhez igazolt.

Nagyok az elvárások

A téli tesztek alapján egyre többen számítanak arra, hogy a Ferrari idén talán képes lehet végre felvenni a versenyt a Mercedessel és bajnok lehet. Ehhez persze az is kell, hogy év közben ne essenek teljesen szét, és esélyt se hagyjanak az Ezüst Nyilaknak. Ez pedig könnyen még nagyobb nyomást helyezhet az olaszokra. Ráadásul Sebastian Vettel mellett a fiatal Leclerc fog versenyezni, akit már a tavaly hatalmas tehetségnek kiáltottak ki, ezért úgymond kötelessége lesz jól teljesíteni.

Valtteri Bottas sem ülhet ám nyugodtan a babérjain, főleg azok után, hogy tavaly csak az ötödik helyet szerezte meg a bajnokságban, míg csapattársa, Lewis Hamilton ismét világbajnok lett. A finn szerződése az idén lejár, tehát ha maradni szeretne, akkor szállítania kell a jó eredményeket.

Nagy kihívás vár még Daniel Ricciardora is, hiszen a hosszú Red Bullnál eltöltött évek után a Renault csapatát fogja erősíteni, a visszajelzései pedig aranyat érhetnek majd az enstone-i gárdának. Mellette pedig ott lesz az a Nico Hülkenberg, aki végre megmutathatja, hogy mekkora tehetség is igazán.

Az igazán hatalmas megpróbáltatás azonban a visszatérő Robert Kubicára és a Williamsre vár, hiszen a többiekhez képest hátrányból indulnak. A lengyel hosszú éveket hagyott ki, ráadásul a sérült keze is befolyásolhatja az eredményeit, ugyanakkor a csapata sem áll túl biztos lábakon, amennyiben az elmúlt néhány hétből indulunk ki. Amennyiben pedig rosszul teljesítenek, biztosak lehetnek abban, hogy a kritikusok kereszttüzében találják majd magukat.

Az idei első időmérő szombat reggel 7 órakor, a futam vasárnap 6:10-kor kezdődik. Azt pedig nem érdemes elfelejteni, hogy az első futam végeredménye csalóka lehet, az igazi erőviszonyok tehát nem ezen a hétvégén fognak kiderülni.

BR


[related-post post_id="4171809"]

[related-post post_id="4171548"]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!