Repülőtér-fejlesztés

2023.11.07. 11:55

Válaszolt a beruházó: ekkorra épülhet meg a debreceni repülőtér szuperszállodája

A fejlesztést Debrecen gazdasági fejlődése indokolja – tudatták korábbi közleményükben.

Szakál Adrienn

A folyamatosan növekvő utasszám a szolgáltatások fejlesztését is szükségessé teszi

Forrás: Napló-archív

Mint arról portálunk október elején beszámolt, a világ egyik vezető szállodaüzemeltető vállalata, az Accor a debreceni reptéren nyit Ibis Styles szállodát. 

A Haon megkeresésére a napokban a hotellánc és a fejlesztésben partner Xanga-csoport ügyvezetője, Herdon István ügyvezető arról tájékoztatott, hogy a szálloda 2025 második felében fogadja majd az első vendégeket, az épület tartószerkezetének elkészültét jelentő bokrétaünnepet pedig nemsokára megrendezik.

A Ibis Styles négy emelete 73 modern, kényelmes szobával és 20 apartmannal rendelkezik majd. A vendégek éttermet, bárt és kávézót is igénybe vehetnek, az üzleti utazók számára pedig tárgyalóhelyiségeket alakítanak ki. A középkategóriás Ibis Styles hotel az Accor csoport üzemeltetésében működik majd, a fejlesztésről a nemzetközi hotellánc a Xanga-csoporttal kötött megállapodást. Az Accor hálózatában már van egy helyi hotel, a közelmúltban megnyitott Mercure Debrecen, a reptéri szállodával tehát tovább bővül a társaság regionális hálózata.

Eddig terv szerint haladnak

Az üzletember felidézte, hogy a Xanga 2010 őszén kapott lehetőséget a repülőtér nyugati területén egy multimodális logisztikai és üzleti központ fejlesztésére. 

Jelenleg ez a fejlesztés folyamatban van, és eddig összesen 13 projekt és 40 ezer négyzetméternyi épület valósult meg. Ezek a projektek a cargo bázis I-II-III épületei, az ahhoz kapcsolódó 2x4 ezer négyzetméteres irodák, repülőtéri speciális tűzoltókat oktató szimulátorbázis, valamint egy MRO-hangár, ahol repülőgépek karbantartására irányuló úgynevezett maintenance-tevékenység indulhat el a városban, mint új, magas hozzáadott értékű iparág

 – fejtette ki.

Elmondta azt is, hogy az új 4 ezer négyzetméteres irodaházat ebben az időszakban telepítik be bérlőkkel, a hangárépület pedig a napokban kapta meg a szükséges engedélyeket.

Számos programelem

A Debrecen 2030 programban leírtak szerint „közlekedés szempontjából Debrecen régióbeli unikális jellegét adja a nemzetközi repülőtér jelenléte. A növekvő utasszám és a régióközponti szerep mindenképp indokolttá teszi ezen versenyelőny kihasználását, erősítését. Annak érdekében, hogy a debreceni repülőtér az ország második legnagyobb repülőtereként hosszú távon a régió legbefolyásosabb repülőterévé váljon, infrastrukturális beruházásokat, fejlesztéseket szükséges megvalósítani”. 

Többek közt új terminál építése, illetve a jelenleg beépítetlen 34 hektárnyi terület hasznosítása – jellemzően iroda, szolgáltatás, kereskedelem, szabadidős funkciókkal – szerepel a dokumentumban.

A debreceni légikikötő fejlesztésének (a Xanga beruházásian túl) számos eleme közül több zajlik vagy előkészítés alatt áll. Így például hamarosan indulhat a terminálbővítés mintegy 300 millió forintért; két épület részleges belső átalakítása és bővítése, ezzel a repülőtér kapacitásának növelése. A burkolathibákat is folyamatosan javítják; legutóbb a 04R/22L futópálya „A” és „B” gurulóútjának, valamint forgalmi előterének betonfelületén repülésbiztonságot veszélyeztető töréseket, sérüléseket orvosoltak összesen nettó 237 millió forint keretösszegért. 

Hosszú távon a burkolat teljes cseréjével egy új futópálya létesítését tervezik. Nemrég új utasbiztonsági berendezéseket is beszereztek, az épületátalakítással ezen berendezéseknek fognak helyet biztosítani, kettőről négyre növelve számukat.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában