Magyarország

2008.06.05. 13:57

Közpénzből épülő magánmédia Nyíregyházán

<p>Nyíregyháza – Egy magántulajdonban lévő, de közpénzekből finanszírozott médiabirodalom kiépítése vette kezdetét Nyíregyházán, amely információink szerint bekebelezné a város önkormányzati médiumait is.</p>

A szövevényes történetben szinte mindenütt felbukkan az Advertum Kft. neve, azé a cégé, amelyről nemrégiben megírtuk, hogy máig tisztázatlan körülmények között bérelte ki jelképes összegért a Nyíregyházi Főiskola Hallgatói Centrumának vadonatúj médiaközpontját.

Az önmagát már most a legnagyobb vidéki médiacégként reklámozó Advertum kereskedelmi rádiót működtet (Gold FM) és hetilapot (a Metro újság mellékleteként megjelenő Média 1) ad ki Nyíregyházán, Miskolcon és Debrecenben, sőt egy kábeltévével is büszkélkedhet a szabolcsi megyeszékhelyen. Értesüléseink szerint a cég már lépéseket tett az önkormányzat tulajdonában lévő Város-Kép Kht. megszerzésére, mely magában foglalja a több mint 20 éves múltra visszatekintő Nyíregyházi Televíziót, a nyiregyhaza.hu internetes portált valamint a Nyíregyházi Napló című hetilapot.

Kibogozhatatlan szálak?

Az Advertum nevétől néhány napja ismét hangos volt a magyar sajtó, amikor a május 21-én megjelenő Magyar Közlönyből kiderült, hogy a kormány kezességet vállalt a nyíregyházi székhelyű cég 5,2 milliárd forintos hitelfelvételéhez, melynek kisebbik feléből – 2,1 milliárd forintból – „országos elérésű médiarendszert” készülnek kiépíteni. 

Ezek ismeretében nem meglepő, hogy a város szocialista vezetése igent mondott akkor, amikor az N. Szabolcs nevével fémjelzett Advertum Kft. érdekeltségi körébe tartozó kereskedelmi rádiók új többségi tulajdonosa, V. Zoltán (a fehérgyarmati Szamos Televíziót üzemeltető Boland Kft. tulajdonosa, aki érdekelt Kapolyi László több vállalkozásában is) felajánlotta, el tudja intézni, hogy Nyíregyháza megnyerje az MTV regionális stúdiójának működtetésére kiírt pályázatot, ha cégeik erre közös társaságot alapítanak.

Bezárul a kör

Megalakult tehát a Város-Kép Kht. és a Boland Kft. közös cége, az ÉK Média Kft. A cég MTV-hez benyújtott pályázatából kiderül, hogy a Boland korábban együttműködési megállapodást kötött az Advertummal műsorok átvételére, és ezt a jogot átadja az ÉK Média részére.

Az új társaság számára részleges használati jogot biztosítanak a Nyíregyházi Főiskola újonnan kialakított médiaközpontjában (!) (TV-stúdió, hírolvasó stúdió, váró, raktár, smink, öltöző). A médiaközpontot jelenleg az Advertum Kft. béreli. Itt bezárul a kör.

Ezek után aligha lehet véletlen, hogy az advertumos N. Szabolcs másik cége, a Média Brand tavaly kizárólagosságot kapott a várostól a Nyíregyháza Spartacus mérkőzéseinek közvetítésére, vagy ahogy azt korábban megírtuk, az Advertum az új rektor akarata ellenére mégis betelepülhetett a főiskolára, mint ahogy az sem, hogy a Város-Kép Kht. és a Boland Kft. közös cégében V. Zoltán személye által ők is érdekeltek.

Kérdésünkre Diczkó József, a Városkép Kht. igazgatója elmondta, valóban létrehozták az ÉK Médiát, de ezek után már az új társaság pályázott, így bármilyen különös, ő a pályázati anyagot nem látta, annak tartalmát nem ismeri.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!