Salakmotor

2023.09.15. 07:00

Nem a legfényesebb diadala, de így is örömteli: újra magyar bajnok Magosi Norbert

Magosi Norbert 48 esztendősen megszerezte pályafutása ötödik egyéni magyar bajnoki címét.

Boros Norbert

Forrás: Napló-archív

Az elmúlt hétvégén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban megrendezett nemzetközi nyílt egyéni bajnokságon Magosi Norbert öt év kihagyást követően újra egyéni magyar bajnok lett, immár ötödik alkalommal. A 48 esztendős vaspapucsos először 2011-ben állhatott a dobogó legfelső fokára, majd 2014-ben, 2015-ben és 2018-ban lett a legjobb magyar salakszóró. Csak érdekességképpen, amikor Magosi elsőként szerzett aranyérmet, akkor Szatmári László, Tabaka József, Stefáni Attila és Benkő Roland végzett közvetlenül mögötte, s az akkori mezőnyből a SpeedWolf Debrecen motorosán kívül egyedül a szlovén Denis Stojs motorozik versenyszerűen 2023-ban.

Magosinak idén sokkal könnyebb dolga volt, mint 12 évvel ezelőtt, hiszen mindössze három hazai riválist kellett maga mögé utasítania. A mezőny doyenje az elmúlt hétvégén megrendezett nemzetközi nyílt bajnokságon nem bízott semmit a véletlenre, a bemutatkozásakor, a „színtiszta magyar” futamban, azaz a 2. etapban magabiztos győzelmet aratott Kovács Roland, Bárány Márk és Füzesi Richárd ellen. Magosi a folytatásban is jól versenyzett, összesítésben a 6. helyet szerezte meg a nemzetközi mezőnyben, s a legjobb magyarként ismételten elhódította a bajnoki címet.

haon-salakmotor-magosi-debrecen
Forrás: Napló-archív

Rég volt arra példa, hogy a debreceni pályán kétszer is futamot nyerjen egy versenyen, s a szurkolók üdvrivalgása közepette érjen célba. Milyen érzés volt, hogy ünnepelte a közönség?

Bevallom őszintén, nem láttam.

És nem is hallotta az ovációkat?

Nem, mivel a sisakban amúgy sem lehet sokat hallani, ráadásul dugó is szokott lenni a fülemben. De ha örültek a szurkolók, akkor én is boldog vagyok!

De azért nyugtasson meg, hogy örül az ötödik egyéni bajnoki címének!

Nem a legfényesebb bajnoki címem, ennek ellenére természetesen örülök neki. A helyén tudom kezelni ezt a sikert, hiszen amikor még kezdtem a pályafutásomat, még első és másodosztályú bajnokság is volt, ma meg egy futamra való magyar versenyző van. Azt mondják, hogy ne foglalkozz ezzel, mert tíz év múlva már senki sem emlékszik rá, milyen körülmények között lettem magyar bajnok.

Volt valami ünneplés?

Szegeden a szűk baráti köröm megemlékezett a sikerről, s ez jó apropót jelentett arra, hogy pezsgőzzünk egyet.

Begyűjtötte az ötödik bajnoki címét, lassan közeledik a csúcstartó Adorján Zoltánhoz, aki 13 egyéni elsőséggel rendelkezik.

Nem biztos, hogy szeretnék addig motorozni, hogy Zolit beérjem.

haon-salakmotor-magosi-debrecen
Forrás: Napló-archív

Amúgy maradéktalanul elégedett volt a debreceni szereplésével?

Egyáltalán nem. Voltak problémáink a futamok közben a motor beállításával, ha nem csúszunk meg vele, akkor simán döntős lehettem volna. Ettől függetlenül nagyon élveztem a motorozást, jó volt a pálya, gyors volt a motorom, és ami fontos, jól sikerültek a startjaim. Anno, Matej Ferjan mondta, hogy azért fontos a jó start, mert ha nem sikerül, akkor utána veszélyes a futam. De azt azért jól látni, hogy mi magyarok, messze vagyunk a valóságtól, azaz azoktól, akik valóban profi szinten csinálják ezt az egészet. Ettől függetlenül azt érzem, tudnék még ennél is jobb eredményt elérni.

Nem akarok szemtelennek tűnni, de nem volt szokatlan érzés, hogy a mezőny élén motorozott?

Még megvannak az érzések és az emlékek arról, milyen az élen haladni! Nem tagadom, nagyon rossz volt átélni azt az időszakot, amikor nem tudtam futamgyőzelmet aratni.

Régen láttuk ennyire motiváltan versenyezni, például Paco Castagnával óriási, test-test elleni küzdelmet vívott.

Bennem van még a tűz, ha megelőz valaki, akkor lemegy a roló, s próbálok utána menni, ahogy csak tudok. Persze ehhez elengedhetetlen egy jó motor.

Érez elégtételt azokkal szemben, akik már leírták?

Nem igazán. Nem nekik, hanem önmagamnak akarok bizonyítani. Hiába kritizálnak, tudom, hogy nincs bennem félsz, sőt kondival is bírom a futamokat. Nem fáradok el két kör után, ehhez a sporthoz nem erő, hanem ész és bátorság kell.

haon-salakmotor-magosi-debrecen
Forrás: Napló-archív

A plusz kilók sem gátolják?

A motorsportban sokat számítanak a kilók. Természetesen sokkal könnyebb lenne nekem is és a motoromnak is kevesebb súlyt cipelni, de 8-10 óra fizikai munka után sem időm, sem energiám nincs arra, hogy az élsportnak megfelelően táplálkozzak. Így a túlsúly előnyét nézem: legalább jól betapad a hátsó kerék!

Ezt az önbizalom-növelő sikert hamarosan kamatoztathatja, hiszen meghívást kapott a pardubicei Aranysisak viadalra. Képesnek érzi magát arra, hogy meglepetést okozzon Csehországban?

A pardubicei pályára egy nagyon erős motor kell. Ha ennek a feltételnek eleget tudunk tenni, akkor bármi előfordulhat, mert nem felejtettem el motorozni. Nagyon jó lenne, ha sikerülne továbbjutnom a selejtezőből.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában