2022.03.22. 17:03
„Gyémántsor” fényesíti a város hírnevét
Minden együtt állt a díjakhoz: fontos tartalom, jó marketinggel.
Forrás: Kiss Annamarie
Három debreceni szervezet öt marketingszakmai díjat nyert a 2021. évi kampányaikért. Nem meglepő, hogy Barcsa Lajos alpolgármester úgy fogalmazott, büszke városvezetőként ül egy asztalnál az érintettekkel az erről szóló keddi tájékoztatón.
Mint mondta, a marketing fontos, hiszen segítségével minden információt eljuttathatnak az emberekhez a különböző fejlesztésekről. Különösen a pandémia időszakában volt kiemelt jelentőségű minden eszköz, amellyel mérsékelhető a közönség csökkenése a színházban, illetve a közösségi közlekedést használók száma a DKV Zrt esetében. Ám a reklámnál lényegesebb, hogy a népszerűsítő projektek valós tartalomra épüljenek. A Magyar Marketing Szövetség olyan ötleteket ismert el, amelyeknél e kettő együtt állt: a jól megvalósított elgondolást sikeres marketingkampánnyal támogatták meg.
A DKV Zrt. első alkalommal pályázott ilyen díjra, s rögtön kettőt is kiérdemelt a szakterületek és külső résztvevők összefogásával – számolt be a vezérigazgató Tóth Szabolcs.
A Zrt-nek marketing gyémánt díjat ítéltek a 2017 novemberében indult eSZIG kampány, illetve az autómentes nap miatt. Előbbi nyomán az elektronikus személyigazolvány mellett, diákigazolványra, sőt idővel a Debrecen Városkártyára is feltölthetővé váltak a jegyek, bérletek. 2020 év végén, a pandémia hozta utazói igényeknek megfelelve, minden egyes értékszelvény elérhetővé vált elektronikus formában. A mobiljegykampány előtt a bérletek 20 százaléka volt elektronikus, egy év múlva a dolgozói bérletek esetében 33, a tanulóknál pedig 30 százalékos arányúra nőtt. A jegyvásárlóknak csupán 8 százaléka választotta az elektronikus lehetőséget, míg a reklámok után, az idei év elejére 12 százalékra növekedett ez a szám. Szót ejtett a 2021 szeptemberében tartott autómentes napról, amelyen ötezer résztvevő figyelmét hívták fel a közösségi közlekedés lehetőségeire egy merész lépéssel, azaz a Piac utca nagy részének lezárásával és számos programmal.
Színészbüfé online
A Csokonai Színház „Van, aki Zoomon szereti” című internetes sorozatát az online felületen futó kampányok és a közösségi médiamegoldások kategóriában is gyémántdíjjal tüntették ki. Mint azt Mészáros Ibolyától, a videóinterjúk ötletgazdájától és háziasszonyától megtudtuk, a koronavírus nehéz helyzetbe hozta a társulatot.
Az online próbák után gyakran kapcsolatban maradtak a videókonferenciák lebonyolítására alkalmas Zoom applikációhoz csatlakozva, s ahogyan máskor a színészbüfében, úgy most itt az online térben beszélgettek a színpadon kívüli történésekről. Így született meg az ötlet, hogy egy-egy kollégájával egy kávé mellett szakmai és magánéleti kihívásokról, sikerekről, tervekről és feladatokról diskuráljon, a közzétett videókkal pedig a közönség is értesült arról, hogyan telnek a napjai a kedvelt színészeinek a kényszerű lezárások alatt.
Gemza Péter kiemelte, 2020-ban dinamikus átszervezés indult a teátrumban, melynek nyomán egy kommunikációs marketing csapatot is hadba állítottak. A díj jó visszajelzés az átszervezés eredményességére.
Mátyus László, a Debrecen Smart City vezető szakértője a DebrecenMob nevű három hónapos játékos kihívást ismertette. Munkatársaival létrehoztak egy mobilapplikációt, amin keresztül az aktív közlekedési módot választók pontokat gyűjthettek, melyeket később jutalmakra válthattak.
A kezdeményezéshez 50 partner csatlakozott és 70 nyereményt ajánlott fel. A kihívással 1035 főt tudtak mozgósítani, akik csaknem 140 ezer kilométert tettek meg. Elhangzott: a cívisvárosival párhuzamosan Barcelonában is megszervezték e kampányt, az ottani szervezők harmadennyi résztvevőt verbuváltak össze.
HaBe