Zavartalan működés

2021.01.30. 13:57

Online és személyesen is ügyintézhetünk a megyei kormányhivatalban

A pandémiás időszak alatt is fogadják az ügyfeleket.

20210111 Szeged A járványhelyzet ideje alatt is megy a munka a Kormányablakban fotó: Kuklis István Délmagyarország DM KI

Fotó: MW-archív

A kormány döntése értelmében a veszélyhelyzet idején – az ügyfelek és az ügyintézők egészségének megóvása érdekében – a kormányablakokban és a kormányhivatal más ügyfélszolgálatain is előzetes időpontfoglalással lehet személyesen államigazgatási ügyeket intézni. Ezekre többféle elektronikus lehetőség is biztosított. A kormányablakokban történő ügyintézéshez – a gépjárművekkel kapcsolatos esetek kivételével – akár ügyfélkapu-regisztráció nélkül is lehetőség van különböző internetes felületeken. – Az online időpontfoglalási lehetőségek mellett a kormány­ablakokban történő ügykezeléshez foglalható időpont a 1818-as központi telefonszámon is. Más ügyfélfogadási helyszínekre a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal erre a célra kijelölt telefonos elérhetőségein, illetve e-mailben van lehetőség – tájékoztatta a lapunkat a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal. A további időpontfoglalással kapcsolatos tudnivalók és elérhetőségek a kormányhivatal honlapján megtalálhatók.

A kérelmek és az egyéb beadványok előterjesztése a legtöbb esetben nem kötelező személyesen, ennek megfelelően számos ügyben postai vagy elektronikus úton is lehetőség van. Online formában az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok a leggyakoribb 750 kormányhivatali ügyet azonnal elintézhetik. Emellett valamennyi esetben lehetőség van a kérelem e-papír-szolgáltatás használatával történő benyújtására is. – Jó példa az online ügyintézésre a földhivatali nyilvántartási rendszer, amelyből – a hatályos jogszabályokban megállapított díjazás ellenében – elektronikus dokumentumként nem hiteles tulajdoni lap, e-hiteles tulajdoni lap és térképmásolat is igényelhető – közölte a kormányhivatal. Azon ügyfeleik részére, akik nem preferálják az online és a postai szolgáltatásokat, a kormányhivatal az ügyfélszolgálataikon gyűjtődobozokat helyezett el, így a személyes kontaktusok minimalizálásával ebben a formában is benyújthatóak a kérelmeik, vagy a folyamatban lévő ügyek elbírálásához szükséges iratok. A 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül is van mód ügyintézésre, ehhez azonban Részleges Kódú Telefonos Azonosításra (RKTA) van szükség. Ennek használatával igényelhető például hatósági erkölcsi bizonyítvány, de foglalható időpont a kormányablakokba is. Továbbá az igényelt személyazonosító igazolvány, a magánútlevél vagy a vezetői engedély aktuális állapotáról is kérhető tájékoztatás. A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal közölte: a vírus terjedésének megakadályozása mindannyiunk érdeke, ezért minden jelenlegi és leendő ügyfélnek azt tanácsolják, hogy – amennyiben erre jogszabály lehetőséget biztosít – személyes megjelenés helyett először tájékozódjon az alternatív ügyintézési lehetőségekről a fenti elérhetőségeken, különösen a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal hivatalos honlapján.

Vámosi Kira

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában