Élvezetesebb a városnézés

2021.05.07. 16:53

Kicsit másképp: rollerrel utaznak a nyáron

Mihály Gábor utazó­vloggernek rengeteg terve van az év második felére.

Forrás: Mihály Gábor-archív

A mögöttünk álló egy évben volt időnk felfedezni Magyarország legszebb helyeit, talán ezért is vágynak sokan arra, hogy végre a határon túlra is ellátogathassanak. Mihály Gábor igazi utazónak vallja magát, akitől azt vette el a koronavírus, amit igazán szeretett: az új helyen szerzett élményeket. Igaz, a fiatal férfi ebben az időszakban sem a szobájában ücsörgött: próbálta a helyzetből a maximumot kihozni. Amikor csak tehette, úton volt; leginkább hazánkban és Ausztriában kirándulgatott a párjával.

Idén is eljutottak már több helyre, viszont kicsit másképpen, ahogyan azt az eddigi kiruccanásaik alkalmával megszokták.

A jó idő beköszöntével rollert ragadtak, és úgy keresték fel a nevezetesebb látnivalókat. Állításuk szerint az eszköz óriási segítség lehet mindazoknak, akik nem csak autóból kívánják szemügyre venni a látványosságokat. – Az elmúlt években is többször béreltünk rollert a nagyobb városokban, azonban tavaly úgy döntöttünk, hogy sajátot szeretnénk. Azóta ha nem repülővel utazunk, hanem autóval, akkor mindig magunkkal visszük a rollereket, sokkal gyorsabb és élvezetesebb velük a városnézés – mondta.

Balkáni túrák

Azért nem mindenhová az újonnan vásárolt „társaikkal” érkeztek. – Még a 2021-es esztendő elején meglátogattuk a Tirol és Salzburg tartomány között található szánkópályát. Óriási élmény volt, felvonóval értük el a hegycsúcsot, majd onnan hosszan, körülbelül egy órán keresztül siklottunk lefelé a szánkóval. Olyan utazók vagyunk a párommal, akik nem igazán térnek vissza azokra a helyekre, ahol már jártak, de itt mindenképpen megfordulunk a jövőben. Már magában a szánkózás is fantasztikus, akkor el lehet képzelni, milyen hozzávetőlegesen 2200 méterről csúszni lefelé a csodaszép hófödte rengetegben – fogalmazott.

Fotó: Mihály Gábor-archív

A világutazó és kedvese úgy véli, belföldön most a vírusmentesebb övezetek a legfelkapottabbak.

A magyarok többnyire azokat a helyszíneket keresik fel, ahol akár családosan is lehet biztonságban túrázni, kirándulni. – A világ csodálatos, megannyi felfedezésre váró térség van, viszont nem szabad hazánkat sem alábecsülni. Nem is olyan rég jártunk a Megyer-hegyi tengerszemnél, mely Sárospatak mellett található, illetve Tatabányát is csak ajánlani tudom. Kipróbáltuk itthon a via ferratázást – családosoknak nem feltétlen, de pároknak, kalandvágyóknak mindenképpen javasoljuk. Nagyon sok tervünk van az elkövetkezendő időszakra. Már több repülőjegyet is lefoglaltunk, bízunk benne, hogy nem szól közbe semmi. Szeretnénk eljutni Barcelonába, Berlinbe, illetve egy balkáni túrát is kipróbálunk majd lakóautóval (Bosznia-Hercegovina, Montenegró, Albánia). Nyáron célba vesszük Mallorcát, de nem csak a tervezett utakra vagyunk nyitottak. Ha lesz lehetőségünk, akkor Londonban és Rómában is eltöltünk néhány napot. Idén biztosan Európán belül fogunk mozgolódni, de jövőre mindenképpen szeretnénk eljutni az USA-ba – mondta végezetül.