Bulvár

2009.01.05. 08:45

F1: nem unatkoztunk 2008-ban

<p>Debrecen – Noha már 2009-et írunk, a holtszezonban érdemes visszapillantani a 2008-as Forma–1-es világbajnokságra: ritka mozgalmas idényt tudhatunk magunk mögött.</p>

A végén kell kezdenünk: ilyen izgalmas befejezése még nem sok világbajnoki küzdelemnek volt ebben a sportágban. Az utolsó futam utolsó előtti kanyarjában dőlt el, hogy a mclarenesLewis Hamilton nyeri meg a sorozatot, s a Ferrari színeiben versenyző Felipe Massa – hazai pályán, Brazíliában – egyetlen ponttal marad le a bajnoki címről. Az esztendő talán legdrámaibb tévéfelvételén láthattuk, ahogy Massa családja előbb boldogan ünnepel, majd döbbent arccal nézi, hogy Hamiltonnak mégiscsak megvan az az egyetlen pont előny... A brit fiatalember egyébiránt minden idők legfiatalabb világbajnoka lett, épp a napokban lesz 24 éves.
Az év visszatérője kétségtelenül Fernando Alonso volt. Miután 2007-ben a McLarennél nem sikerült a világbajnoki címet megnyernie, sőt kimondottan megromlott a kapcsolata a csapattal, 2008-ban visszatért a gyengélkedő Renault-hoz. Az évad második felére a francia istálló látványos fejlődésen ment át, s mindez Alonso klasszisával kiegészítve futamgyőzelmeket eredményezett. A spanyol sztár nyerte meg – többek között – a Forma–1 első lámpafényes futamát, a Szingapúri Nagydíjat.
Dicséret illeti a fiatal Sebastian Vettelt, sőt alakulatát, a Toro Rossót is: hatalmas meglepetésre az ifjú német diadalmaskodott a monzai Olasz Nagydíjon. Vettelt sikere után már Michael Schumacherhez hasonlította a sajtó – amit ő természetesen elhárított –, de azért hozzá kell tenni, a Gerhard Berger vezette Toro Rosso is rengeteget fejlődött az esztendő során. Mindamellett Vettel tehetségéhez sem férhet kétség.
Ugyancsak megemlítendő Robert Kubica szereplése. Noha a BMW sajnos visszaesett az idény második felére, a lengyel egyenletes – és remek – teljesítménnyel rukkolt elő 2008-ban. Nem véletlen, hogy megszerezte első futamgyőzelmét Kanadában – még ha ehhez az is kellett, hogy Hamilton a boxutcában nekimenjen a piros lámpa előtt várakozó Räikkönennek, ezzel mindkettejüket kiejtve a versenyből.
Boxutcai balesetekből egyébként nem volt hiány. A Ferrari például a hagyományos „nyalókás ember” helyett lámpát vezetett be a versenyzők indítására, ám miután a rendszer használata során több tankolás is problémásra sikerült – egy ízben Massa végighúzta a tankolócsövet az egész boxutcán –, visszatértek a régi megoldáshoz.

Az év botránya egyértelműen Max Mosley nevéhez fűződik: a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke nyilvánosságra került szexvideójával tett szert kétes hírnévre. Sokan lemondását, illetve eltávolítását kérték a szervezet éléről, Mosley azonban maradhatott...

Nézze meg a videót is!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!