2008.12.30. 14:47
Fidesz: Arcátlanság, hogy a kormány a válság kommunikálására költi a pénzt
<p>Az "arcátlanság netovábbja" a Fidesz szerint az, hogy a kormány ahelyett, hogy kezelné a válságot, többszáz millió forintot költ el annak kommunikálására.</p>
Ágh Péter, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője keddi sajtótájékoztatóján közölte: a miniszterelnök október 28-án tett ígéretet arra, hogy a válságra tekintettel leállítják a felesleges kommunikációs kiadásokat.
Ehhez képest folyamatosan derülnek ki újabb megbízások, legutoljára hétfőn egy 300 millió forintos megbízás a válság hatásainak kommunikálásáról. A válságot kezelni, nem magyarázni kell - mondta az ellenzéki poltitikus. Ágh Péter szerint annak a 300 millió forintnak is lenne jobb helye, amit most a gazdasági válsággal kapcsolatos kommunikációra fordítanak, megkaphatnák például azok, akiktől elvették a 13. havi nyugdíjat.
Elfogadhatatlan a politikus szerint az is, hogy 4 milliós megbízást adott a kormány a Hócipőnek is kommunikációs célra. Ágh Péter emlékeztetett arra, hogy Gyurcsány Ferenc októberi, a kommunikációs kiadások befagyasztásáról szóló ígérete óta a most nyilvánosságra került szerződések mellett 1,2 milliárd forintot költött a MeH kommunikációs szerződésekre, az egészségügyi tárca pedig 116 milliót költött PR-körútra.
_________________________________________________________
Kormányszóvivő: A Fidesz kommunikációs trükkjei csak a párt népszerűségét szolgálják
A kormányszóvivő szerint a gyors és határozott kormányzati intézkedések mellett azok az információk is az embereket és a vállalkozásokat védik a
Ágh Péter, a Fidesz országgyűlési képviselője keddi sajtótájékoztatóján az arcátlanság netovábbjának nevezte azt, hogy a kormány 300 millió forintos megbízást írt ki a válság hatásainak kommunikálására.
A kormányszóvivő közleményében úgy reagált: a válsággal kapcsolatos lakossági és vállalkozói tudatosságot a legnagyobb ellenzéki párt legfeljebb szavakban tartja fontosnak, csakúgy, mint a válság hatásaink csökkentése érdekében szükséges összefogást. A Fidesz ezek helyett a 2002 óta ismételgetett, elavult szólamokat és a politikai sárdobálást választja.
A december 30-án meghirdetett pályázat 300 millió forintos keretösszegéből - amely a lakossági tájékoztatással kapcsolatos feladatokra elkülönített keretösszeg maradványaiból, megtakarításaiból áll össze - az országos, regionális, illetve helyi média, valamint az országos civil szervezetek pályázhatnak, a többi között televíziós és rádióműsorok, magazinok, cikkek, kiadványok és programok készítésére, megjelenítésére - olvasható a kormányszóvivő közleményében.