Magyarország

2007.11.26. 17:57

Blikk, Metro, Népszabadság a három legolvasottabb napilap

<p>A napilapok piacán megőrizte vezető helyét a Blikk. A bulvárújságot átlagosan valamivel több mint 1 millió ember olvassa naponta, de számuk 9 ezerrel csökkent az első negyedévhez képest - derül ki a Szonda Ipsos és a Gfk felméréséből.</p>

A második helyen az ingyenes Metro áll 676 ezres olvasottsággal, amely 22 ezres csökkenést mutat március óta. A harmadik a Népszabadság, napi 420 ezres olvasótáborral.

A napilapot 5 ezerrel olvassák kevesebben, mint az első negyedévben. A dobogós helyezettek után a Nemzeti Sport következik 323 ezres napi olvasottsággal, majd a vidéki napilapok jönnek, első helyen közülük a Kisalfölddel, amelyet 256 ezer ember olvas naponta.

A hetente, vagy kéthetente megjelenő lapok közül az ingyenes Szuperinfó áll az első helyen. A hirdetési újságot a felmérés szerint 3,3 millióan olvassák. Ez 283 ezres növekedést jelent az első negyedévhez képest. Második a Story, 1,3 milliós olvasótáborral. A lapnak 15 ezerrel csökkent az olvasótábora március óta.

A harmadik a Kiskegyed, amelyet valamivel több mint 1 millió ember vesz kézbe átlagosan. Számuk jelentősen, 125 ezerrel bővült az első negyedévhez képest. Szintén kiemelkedő, 110 ezres bővülést ért el a Nők Lapja, ezzel a milliós olvasottság fölé került a második-harmadik negyedévre.

A havonta, vagy annál ritkábban megjelenő lapok közül a Patika Magazin áll az élen, 523 ezres olvasottsággal. Az egészségügyi magazin olvasótábora 20 ezerrel csökkent március óta a felmérés szerint.

Második helyen a Kiskegyed Konyhája áll, amelyet 430 ezren olvasnak rendszeresen. Számuk 15 ezerrel bővült a második-harmadik negyedévben. A harmadik a Reader s Digest, amelyet 386 ezren forgatnak havonta. A lap 33 ezerrel bővítette olvasótáborát március óta.

A Nemzeti Médiaanalízist a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet és a GfK Hungária Piackutató Intézet készítette 2610 fős reprezentatív minta alapján. A felmérés 1995 óta folyamatosan zajlik. A kutatás célja a 15 éves és idősebb magyar lakosság médiahasználati szokásainak vizsgálata.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!