2024.04.11. 18:12
Varga Tibor: Hangzatos szalagcím helyett beszéljenek az eredmények
Varga ”Szikla” Tibor ismét letette a névjegyét a spanyol bajnokságban.
Varga Tibor a 3 pozíciót jelző táblával
Forrás: Varga Tibor-archív
Rögtön az első, jerezi versenyhétvégén rárúgta az ajtót a gyorsasági motoros spanyol bajnokság (ESBK) mezőnyére Varga ”Szikla” Tibor, hiszen a dobogó harmadik fokára állhatott fel az STK600-as kategóriában vasárnap. A 17 esztendős hajdúsági pilóta nagyszerű teljesítménye egyébként nem a véletlen műve, hiszen karrierje érdekében tavaly augusztus óta Spanyolországba költözött, és a Pakosta37 Riders Factory motoros iskola diákja lett. Tibi fejlődése ettől fogva még inkább felgyorsult, amelynek egyik eredményeként tavaly már megmérette magát az ESBK-ban, akkor Valenciában rögtön a dobogó második fokára állhatott fel a spanyolok nagy ámulatára.
De visszatérve a mostani, idénynyitó hétvégére: Tibi már a Yamaha SBK Team Scandinavia csapat pilótájaként várhatta a rajtot, és a kvalifikációs negyedik hely után az első, múlt szombati versenyen az utolsó körig a kategória harmadik helyéért harcolt, ám végül negyedikként látta meg a zászlót. Azért fogalmazunk így, mert a magyar motorost utólag kizárták a versenyből egy szabálytalan alkatrész használata miatt, amiről nem ő tehetett...
A vasárnapi futamon aztán kárpótolta magát, és nagyon érett motorozást bemutatva harmadikként intették le, és ünnepelhetett a pódiumon.
Számított rá
– Megmondom őszintén, én számítottam erre a szereplésre, mert láttam miként, és kikkel edz Tibi – mondta a Haonnak idősebb Varga Tibor, a versenyző édesapja, aki a helyszínen követte az eseményeket. – Nem mondhatom, hogy az én fiam eddz a legjobban és a legtöbbet a világon, mert nem látok bele a többiek programjába, de az biztos, hogy ő apait-anyait belead. Az pedig elfogultság nélkül kijelenthető, hogy ez látszik a fejlődésén, és az eredményein. Mi a kvalifikáción versenygumival mentünk, ami akkor hátrányt jelentett, de a futamon már egyáltalán nem. Viszont a csapat a rajt előtt állított egy picit a motoron, ami nem sült el jól, de remélhetőleg tanult mindenki belőle. A leintés után jött a fekete leves, egy karbon alkatrész – aminek a szerepe leginkább a súlycsökkentés, bár így is bőven a súlylimit fölött voltunk – miatt kizártak minket, ugyanis annak használata a mi kategóriánkban nem volt engedélyezett.
Ez sok elbukott pontot jelentett, drága tanulópénz volt, amit Tibi fizetett meg, pedig ő aztán semmiről nem tehetett.
A második versenyre a team aztán visszaállította a gépet a korábbi beállításokra, és jött is a dobogó! Nagyon boldogok és büszkék voltunk, hiszen magyar versenyzőként ért el komoly sikert Európa legerősebb országos bajnokságában. Mi úgy vagyunk vele, hogy hangzatos szalagcímek helyett beszéljenek az eredmények, úgyhogy ezen az úton szeretnénk tovább haladni – nyilatkozta idősebb Varga Tibor.
Ide tartozik
Varga ”Szikla” Tibi saját bevallása alapján már nagyon várta a szezonnyitót, mert bár biztos volt abban, hogy rengeteget fejlődött a tréningek során, az éles megmérettetés idáig váratott magára. – A jerezi pályán egyszer voltam korábban, az akkori legjobb köridömből több mint 2 másodpercet faragtam. Érzem, hogy ide tartozom, a versenyben elért helyezésem is azt mutatja, hogy az élmezőnyben vagyok. De lesz még ettől is jobb, a gumi stratégián majd változtatni fogunk, mert a mostanival nem szólhattam a győzelembe. A kizárás után szomorú voltam, de másnap új nap és új verseny várt rám.
Boldog vagyok a dobogós helyezésemmel, de ennél is többre vágyom, éhes vagyok a még nagyobb sikerre.
Nagyon köszönöm a támogatóimnak, a Yamaha SBK Team Scandinaviának, a Pakosta37 Riders Factorynak és legfőképp a családomnak – mert ők a fő támaszaim – a segítséget – mondta el Varga Tibi, aki legközelebb a valenciai pályán húzza majd a gázt a spanyol bajnokságban.