Új előadás

2022.02.14. 19:21

A trubadúr: hőskarakter, de ember

A darab reális traumákból induló, nagy érzelmeket megmozgató opera.

Forrás: Kiss Annamarie

Gondolkodás nélkül fogadta el a debreceni színpadra hívást Riccardo Massi, amikor megtudta, Ács János karmesterrel dolgozhat együtt. A Csokonai Színház harminc év után rendkívüli szereposztással állítja színpadra Verdi A trubadúr című operáját. A darab kapcsán hétfőn tartottak sajtótájékoztatót a Kölcsey Központban, ahol a premier is lesz pénteken 18 órától.

 

Az olasz tenor lapunknak elmondta, Ács János világszerte ismert, a legnagyobbakkal dolgozott együtt, így a neve garancia a sikerre. A csodálatos kollégák munkája szintén biztosíték a nagyszerű végeredményhez. A művész Manrico, a trubadúr szerepében lép színre. 

Ő egy igazi hőskarakter, nagyon tiszta és pozitív, ugyanakkor megvannak a gyengeségei, amik igazán emberivé teszik. Verdi pontosan tudhatta, hogy az esendőségeivel azonosulhat a néző. Az énekhangon túl ezt a személyiséget szeretném közvetíteni, amivel együtt lehet érezni

– hangsúlyozta.

Riccardo Massi | Forrás: Kiss Annamarie

Az operaénekes a világ számos színpadán tette már ezt, előadását élvezhette többek között a torontói és müncheni közönség, de fellépett már a milánói La Scalában, a Svéd Királyi Operaházban, illetve a brit Királyi Operaházban. Kérdésemre – őszinte szerénységgel – úgy nyilatkozott debreceni munkájáról: művészettel foglalkozom, a küldetésem, hogy átadjam Verdi üzenetét a közönség részére, a színpadon csak erre fókuszálok. Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy ezt hol teszem.

 

Tisztelet a partitúrának

 

Hasonlóképp gondolkodik Ács János is. Úgy fogalmazott: ,

Más feladatom nincs, mint méltóságot és tiszteletet adni a partitúrának. Az operakarmester csak védelmezője a remekműnek. Nem kell semmit hozzátennie. Hálás vagyok, hogy a rendezés hűséges ahhoz a Verdi-irányvonalhoz, amit képviselek.

Idézte Verdi egyik levelét, melyben a szerző meghagyta, ezekhez a szerepekhez nagyon szép hangú, nagy hangterjedelemmel és agilitással rendelkező énekesek kellenek. Úgy érzem, hogy szerencsések vagyunk, remek társulatot találtunk.

Gemza Péter, a cívisvárosi teátrum igazgatója, egyben a darab rendezője, arról szólt, hogy az idén 70 éves jubileumát ünneplő debreceni operajátszás előrelendítésére egy Verdi-repertoárt szeretnének létrehozni. Ennek első részlete A trubadúr, amely reális traumákból induló, nagy érzelmeket megmozgató mű. „Verdi olyan szituációkat teremt, amelyekben muszáj szembenézni az óriási belső küzdelemmel, amit a szeretet, a szerelem, a féltékenység vagy a bosszúvágy indít el bennünk” – fogalmazott.

Gál Erika, Riccardo Massi, Ács János, Gemza Péter, Kálmándy Mihály és Ádám Zsuzsanna | Forrás: Kiss Annamarie

 

Gál Erika Debrecenben végezte zenei tanulmányait, így – mint mondta – mindig nagy öröm számára itt fellépni. ,,Kihívás Azucena, mert összetett a karakter és nagy a hangterjedelem. Úgy érzem, professzionális csapat állt össze ahhoz, hogy ez a darab magas színvonalon megszólalhasson. Jó kezekben vagyunk.”

 

Ádám Zsuzsannának régi vágya volt, hogy A trubadúrban énekeljen. 

Verdi a szopránokhoz köti Istent, és ettől végtelen katartikus ezeket énekelni. Nagyon nehéz Leonora szerepe, de ahogy ezen most dolgoztunk, sokat ad a mostani pályámhoz és a jövőmhöz.

A bariton Kálmándy Mihály az általa megformált Luna grófban a szerelmes férfit látja, pozitív figurát, aki a bosszúállás során egyre keményebb, energikusabb lesz. Újra megemlítette Verdi levelét, amiben előírta, A trubadúrt csak úgy lehet színpadra állítani, ha megvan a négy nagy hang. Az operaénekes szerint szerencsés csillagzat alatt születik a debreceni előadás, hisz a főszereplők kiegészítik egymást.

 

HaBe

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában