Online kiállítás

2020.11.11. 14:51

Otthonról élvezhetjük a MODEM gondozásában nyíló tárlatot

Megnyílhat-e megnyitó nélkül egy kiállítás? S ha online megnyílik, kinek, ha utána is zárva az ajtó? Nyilvánosság-e az online, és közönség-e a telefonon, laptopon követő? Egyáltalán: kiállítás-e így egy kiállítás?

Fotó: MODEM / Czeglédi Zsolt

– Régóta dolgozunk a legújabb tárlatunkon, olyan régóta, hogy már alig emlékszünk a kezdetekre. Még a nyugodt, véget nem érőnek hitt időben indult a munka, és a nyitást is hónapokkal, fél évvel ezelőttre terveztük. Nagy közönséggel, Budapestről induló tömött busszal, performansszal, tárlatvezetésekkel, katalógusbemutatóval, sok-sok kísérőprogrammal. A vége belenyúlt volna a Múzeumok Éjszakájába, több ezer látogatóval. És mi maradt?

Egy remek kiállítás egy zseniális életmű nyomán

– írja közleményében a MODEM sajtóreferense.

Hozzátette: – Valójában nem sokáig gondolkoztunk azon, megnyissuk-e online Kicsiny Balázs eddigi legteljesebb kiállítását. Úgy döntöttünk, hogy a terveknek megfelelően november 14-én, szombaton 16 órakor kezdünk. Az Időhúzás című tárlat Bódi Kinga kurátorságával valósult meg a MODEM legnagyobb terében, a nyolcvanas évek szenes munkáitól egészen a 2020-as „Végső vágásig”.

„Csatlakozzatok minél többen, hogy igazán kiállítás lehessen: egy életmű bemutatása, a nagyközönség számára. És aki többet szeretne: a megnyitóra kijön a nyomdából az Időhúzás katalógusa is. Igazi papíron, offline.”

Fotó: MODEM / Czeglédi Zsolt

Az alkotóról

Kicsiny Balázs az egyik legsokoldalúbb, nemzetközileg is elismert kortárs magyar képzőművész. A MODEM-ben 2020-ban megrendezett Időhúzás című kiállítása az első olyan tárlat, amely életműve valamennyi korszakának átfogó bemutatására vállalkozik. Egymás mellett láthatjuk a korai, az 1980-as évek második felében készült „sötét” festményeket az 1990-es évek jellegzetes „szenes munkáival” és a 2000-es évek óta készített hol sokalakos, hol egyalakos „emberszabású” műalkotásaival. Kicsiny néhány videómunkája is helyet kapott a kiállításban, illetve az installációkból ismert figurákat burleszkszerű szituációkba helyező színezett rajzaiból is széleskörű áttekintést kap az befogadó.

Kicsiny alkotásaiban különféle foglalkozások és emberi helyzetek allegorikus dimenziójának vizsgálatára fókuszál. Eltérő időrétegeket sűrít össze egy-egy műalkotásban, így mutat rá az idő- és térbeli távolságok illékonyságára, illetve arra, ahogy a különböző korok egymásra épülve párbeszédben állnak egymással. Emberi jellemeket, filozófiai kérdéseket, nem egy esetben művészettörténeti toposzokat egyesít abszurd ikonográfiájú, figurális pózaiban, amelyek a befogadó szeme láttára válnak élethelyzetekké.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában