2008.09.22. 07:58
Húsbólt és csokiból vásároltak többet
<p>A tavalyi átlaghoz képest 16 százalékkal kevesebb étolaj, 5 százalékkal kevesebb ásványvíz, 4 százalékkal kevesebb sör fogyott az idei első félévben - derül ki Nielsen piackutató intézet felméréséből.</p>
A 90 vizsgált termék közül csupán a húsból és a szeletes csokoládéból adtak el többet, mint tavaly. Ennek ellenére - az infláció miatt - értékben 7 százalékkal nőtt az élelmiszerek forgalma.
A legnagyobb forgalmú 10 termék közül a 7 százalékos átlagnál nagyobb mértékben nőtt a sajt, a kávé, a szeletes csokoládé, az étolaj és a száraz tészta forgalma. A húskészítmények kiskereskedelmi forgalma
Magyarországon kiemelkedik a Nielsen által mért kategóriák közül: fél év eladása értékben megközelíti a 95 milliárd forintot. Összességében mennyiségben 2, értékben 3 százalékkal bővült a bolti forgalom.
Kevesebb fogyott
A rangsorban utána következő sör kiskereskedelemi forgalma fél év alatt 65 milliárd forint felett járt. Ez 3 százalékkal több, mint tavaly az első félévben.
Mennyiségében viszont 4 százalékkal csökkent az értékesítés. Az üzletek fél év alatt 41 milliárd forintnál többért adtak el sajtot, ami 15 százalék pluszt jelent a tavalyi hasonló időszakhoz képest.
Mennyiségben azonban 2 százalék mínuszt regisztrált a Nielsen. A húskészítmények mellett csak a szeletes csokoládé mennyiségi mutatója emelkedett 8 százalékkal.
A Nielsen 16 százalékos csökkenést regisztrált étolajnál, 2-5 százalék közöttit pedig az említett sör és sajt mellett a kávénál, a gyümölcslénél, a szénsavas üdítőitalnál és az ásványvíznél.